1 Deens oehoekuiken

Het is bij 1 kuiken gebleven.
Gezien de berekeningen is het eerst gelegde ei niet uitgekomen. De reden hiervan zal hoogstwaarschijnlijk de onderbreking van het broeden geweest zijn.
In de vroege ochtend van de 16e maart schrok Vrouw toen een machine werd aangezet. Ze verliet het nest en pas in de avond keerde ze terug.

Voor het eerst werd het kuiken gezien op 19 april in de ochtend,direct bij de allereerste voedering.
Aan prooien is absoluut geen tekort. De Deense oehoevrouw heeft het voor het uitkiezen.
Links en rechts, en zelfs tegen de achterwand gestapeld, liggen de prooien die Man haar komt brengen. Rechts naast de electriciteitskast is ook een prooi achtergelaten.

Het kuiken is nu precies 1 week oud.

Onderstaand een filmpje van de Deense DOF

787 thoughts on “1 Deens oehoekuiken

  1. hahaha kloek. Nee laat de karren maar achterwege πŸ™‚

  2. Serieus je taak doen, maar daarnaast lekker wat o.h. (ouwehoeren) maakt het extra aantrekkelijk vind ik. We hoeven niet met ijscokarren of stroopwafels voorbij te komen maar een beetje gezelligheid kan ik wel waarderen. Ga ik nu wel erg ver?

  3. Fijn om het voorgaande te lezen☺ Als je zo alenig zit te kijken, in het donker, gaat er van alles aan je voorbij, maar je besluit om de site niet met overbodige onzin te overvoeren en doet het maar niet! Toch wil je dat graag, daarom vind ik het fijn dat anderen dat ook zo voelen. Nog leuker is te lezen dat het gewoon mag….! OkΓ©, zal me inhouden, maar maakt het eenzaam kijken wel aangenamer moet ik zeggen.☺

  4. Nel, jouw avonturen in de nacht zijn leuk om terug te lezen. Soort van “Lonely Ranger” gevoel herken ik wel πŸ™‚ Beetje zemelen hoort er beetje bij vind ik. Ook om er zelf beetje bij te blijven. Vaak komen daar ook de opmerkelijke dingen naar voren die je dan ineens opvallen.

  5. Gewoon lekker kletsen Nel. Je ziet, dat geeft nuttige reacties in het observeren. Alles wat er omheen gebeurd is leuk om te volgen, te zien, te horen…..en vooral opschrijven. Het maakt allemaal deel uit van het habitat van de Deense Oehoe, en bepaald mede het gedrag van Man, Vrouw en de pul.

  6. Volgens mij istie verdwenen voor je het weet. Doet al verstoppertje achter de kast, zeker als moeders hem lange tijd alleen laat. Maar we zullen zien. Leuk trouwens om commentaar te krijgen op wat je schrijft. Ik vind het erg leuk om te observeren, alleen kan het soms allenig zijn, maar ik ben niet de enige denk ik. Vandaar ook mijn geklets op de vroege morgen. πŸ™‚

  7. Met dit seulement pulletje ben ik nieuwsgierig of het de tijd in het nest gaat rekken, de ja of de neen.

  8. Heb je Klaus gevraagd een maaimaschientje mee te nemen H?

  9. Over ongeveer 2 weken wordt de pul geringd…vertelde Klaus mij gisteren. Ik zal pogen op tijd de daadwerkelijke datum en tijd hier neer te zetten en hoop dat we het met zijn allen kunnen volgen.

  10. Voor de sheet….op dag 20 liep pul uit de nestkom, achter de kast. Een mijlpaal πŸ™‚ Goed gezien Nel en zeker van nut πŸ™‚

  11. Denk dat de Zweedse pullen zijn weggefladderd. Camera zoekt regelmatig in groeve. Lotte zit minder in het nest.

  12. Mooi gevonden Nel, het grazen van een uil tussen restprooien πŸ™‚ Had ik nog niet gehoord. De verse prooi zou ook een bonte kraai kunnen zijn, die komen daar ook voor.

  13. Het is verder rustig gebleven. Zelfs de wind is gaan liggen en de regen gestopt. Kuuk heeft na het terugbrengen van prooi daar wel wat in gegraasd maar er niet echt van gegeten. Prooi, zo ver als ik weet: vogel (wss zonder vleugels) links in nest en nog iets zwarts aan het behang.
    Een goede dag verder (hopelijk zonder hartverzakkingen)

  14. V heeft zich gelukkig weer over kuuk gedrapeerd. Er was dus zo’n hart vast houdt moment, toen kuuk achteruit over de rand van het nest stapte.

  15. 5.15 V terug met (zo te zien) dezelfde prooi. Gaat pontificaal voor het kuiken staan. Heeft prooi li in het nest gelegd.

  16. 4.58 V. terug. Met niks.
    5.00 Pakt restprooi re van de achterwand. Begint te plukken. Het kost moeite om de vleugel er af te halen.
    Kan nog steeds niet goed zien wat voor vogel. Dunne poten, dat wel.
    5.03 V vertrekt met vogel.

    En toen bleef er nog 1 schaduwtje (links) op achterwand.
    En kuuk hopst door het nest. Gelukkig regent het weer eens, want we komen weer in de ikhoumunhartvast fase terecht denk ik.

  17. Ow, wat kan ik al hoog op de poten staan! Ik ben al zoooo groot. En ik loop al bijna het nest uit.
    4.45 verdwijnt half achter kastje. (Moet dit ook genoteerd, trouwens?)

  18. Tref Kuuk alleen op nest, met twee of drie? schaduwen tegen het behang.

  19. Goeiemorgen Bas. Viel niet mee om wakker te worden, maar ik ben er.

  20. Ze had niks bij zich, het was denk ik nog een restprooi uit het nest.

    3:40 V voert restprooi (donkere vogel) uit depot. Restant tegen de achterwand in het depot.
    In het depot: restprooi (vogel klein) en verse vogel (middelgroot en rechts) liggen nu tegen de achterwand aan.

    3:45 V vist wat uit het hoge gras voor het nest en voert het aan de pul. Door het gras is niet te zien wat precies.

    3:49 V vertrekt.

    Tot 4:00 uur gekeken.

  21. 2:26 V terug. Niet met zekerheid kunnen vaststellen of ze iets bij zich had. Pul heeft een prooi vast links in het nest, laat deze vallen. Dat terwijl er rechts in het nest nog iets donkers is te zien (waar de vogel lag) … wellicht gewoon schaduw.

  22. Had niemand hier verwacht en lees nu pas je bericht, het heeft zo op het eerste gezicht inderdaad veel weg van een duif.

  23. ik=in. Laat ik je weer lekker alleen met dit poppedijntje, geniet ☺

  24. Kijk nou, Bas, hallo. Het zinde me niet, dat ik niet wist wat voor vogel het was en dacht mss heeft V het beest meer in het zicht gelegd.. maar nee. Dacht nu aan een duif, kan ik dit licht ook wel zowat zwart lijken…..

  25. 0:54 Present en V is dan al weg. Kan zo gauw ook niet zien wat voor vogel het is.

  26. 0.07 V komt binnen met grote vogel, formaat merel. Dacht eerst dat het een merel was maar de vleugels zijn alleen donker, het lijf is, in dit licht, grijs, ze legt hem achter tegen de wand.

    Nu sluit ik af toedeloehoe!

  27. Tussen 22.00-24.00 uur:

    21.21-23.24 V afwezig
    23.56 Kuuk eet wat kleine stukjes.

    23.44 V weer vertrokken.
    0.05 M roept…Joepie!!β™₯

    Ik laat het hierbij. Wens de nachtploeg veel plezier.☺

  28. 23.56 Kleine vist wat stukjes tussen de veren uit en eet die op.

  29. Kuuk is in de weer met de veertjes, hangt er nu een aan het snaveltje, leuk snorretje

  30. Een eenzame fluteraar is nog wakker of, Γ‘l wakker. Blijft een leuk deuntje fluiten in de donkere nacht.

  31. 23.24 V terug, begroeting tussen moeder en kind is allerhartelijkst. V pakt flink stuk van “iets” achter uit het nest en legt het onder zich. Kleine kruipt onder heur rokken en V gaat liggen.

  32. Gelukkig maar, op tijd je rust pakken hoor, is wel belangrijk☺

  33. Ik ben voor de zekerheid maar blijven zitten Wieland. Gelukkig heb ik de watersnoodramp kunnen voorkomen en de rest heb ik maar even uitbesteed πŸ™‚

  34. …Nel, dankjewel en ook voor jou een fijne avond en nacht ☺

  35. Dankjewel Majo, dan ga ik maar zitten hopen dat er iets lekkers gebracht gaat worden en…minstens zo belangrijk, een oehoeroep van M hoor β™₯

    Een hele fijne avond en nacht!

  36. En ik ben ook weer weg. Veel kijkplezier Kloek. En dag Majo.

  37. Hahaha Nel. Tuurlijk mag je het melden hoe meer flatsen hoe beter πŸ˜€
    Alleen verdwijnen ze niet in de sheet

  38. Hahah, ja want A3 had sliertjes gepoept zien worden ☺

  39. Ha kloek, Ik heb niet iets van belang kunnen zien. Volgens mij beginnen we door de prooien heen te raken Veel plezier Kloek!!

  40. Hoi Kloek en Majo. Ik dacht, ik vermeld de flats toch maar even, omdat ik ergens gelezen had dat iemand zich afvroeg of er wel geflatst werd. Wat een woord trouwens.

  41. Ik ben er nog Nel. Ik zag de flats, maar die is niet belangrijk voor de sheet πŸ™‚

  42. Hallo Majo, ik ben er hoor. Het kind heeft dus en half konijntje op, ligt er dan nog iets in het nest dat jij weet?

  43. En een flats! Ik weet niet of je er nog bent Majo. Dus dit maar even.

  44. Ik vergat het te melden. Maar, kan iemand het straks even overnemen?

  45. Het klinkt aantrekkelijk Wieland maar ik heb net ordinaire andijviestamppot op.
    Trek heb ik dus niet meer.
    Maar ga jij lekker rustig eten. Ik zit op wacht πŸ™‚

  46. Ze luistert niet naar mij, waar moet dat heen πŸ™‚
    Stop er mee, ga dan zelf wat te eten halen….. lekkere gamba’s of forelletje…glaasje wijn erbij mmmm..

  47. Niets meer te zien door schittering van het licht. Duurt wss maar kort.

  48. jaja kuik probeert half konijn naar binnen te werken. Beetje te enthousiast zou ik zeggen. Ma dan nog maar even door met voederen. Nou lukt het dan toch, konijntje weggewerkt πŸ™‚ Die heeft voorlopig even genoeg.

  49. Nog even voeren voor vertrek. Kan ze even wat langer wegblijven πŸ™‚ Een uilendag begint.

  50. 18.41 V maakt zich langzaam gereed voor vertrek. Beetje snavelen, rond kijken naar prooi. Pakt prooi uit R hoek, start voedering. Prooi lijkt konijn. Vacht.

  51. Zie net een vogeltje met een snaveltje vol veren wegvliegen. Moeders zit lekker te soezelen. Tot vanavond.

  52. 10:20 – 12:00 uur. Geen bijzonderheden. Beide slapen vooral.

  53. 09.08 trekt prooi achterin nest, ze zit helaas met kont naar camera. Zie dus niet wat ze eet of voert. Wel voedering, zie kuiken meebewegen. Konijn of eendenkuiken, een welkome afwisseling van meerkoeten. Smaken vast waterig πŸ™‚
    Kon het niet laten πŸ™‚

  54. Oke Kangoe dacht dat je al weg was πŸ™‚
    V zit rustig op nest kuiken onder haar. Regen in Denemarken. Ben weg nu.

  55. Herstel; 02:29 schreef: wieland
    02.98 = 02.07 trekt prooi,(konijn) R in nest.
    Af en toe bijzondere tijden in de nacht πŸ™‚

  56. 5.30 -6.30 : Geen bijzonderheden.

    Het restant konijn ligt recht. Het eendenkuiken is miss. opgegeten, zie vorige post, of anders nog achterin het nest links.

    De dag is begonnen,. werkverkeer komt op gang, en musjes hebben al nestmateriaal verzameld.

    Moeder en kind nu rustig in het nest.

    Ik ben weg van OZ, fijne dag allen.

  57. 4.30- 5.30:

    4.56 : kuuk lukt het om zelf een heel klein stukje van konijn af te scheuren en te eten.

    4.58 :V. terug. Niets bij zich.

    5.00: kuuk krijgt iets te eten. Omdat ze met beide met de rug naar de cam staan, is niet goed te zien wat het was, maar het was zo weg. Zou het eendenkuiken kunnen zijn.

  58. oja, 1e eendenkuiken is door kuuk ineen opgeslokt, het 2e eendenkuiken ligt L achterin nest. Konijn trok ze eerst in het nest om vervolgens ook achterin nest te droppen voor ze vertrok.

  59. Ook goede morgen Kangoe, fijn! alles rustig tot zover. Volgens mij plunderen ze een nest eendenkuikens. De bruten 😦
    Veel plezier…….

  60. 01.35 terug met 2e kuiken. Ze legt vers kuiken achterin nest L
    02.98 trekt prooi,(konijn) R in nest.

  61. Hoi Wieland wat een verrassing, die tijd heb ik ook nog op mijn kladblaadje staan:)
    Goed, als jij er toch bent, dan ga ik slapen.
    V komt je ook gezelschap houden. Veel plezier!

  62. 01.13 V vertrekt (zag ik toevallig πŸ™‚
    Bahas je mag lekker gaan slapen….. trusten.

Geef een reactie

