Zomaar een filmpje

…………van het Deense oehoepaar.

257 thoughts on “Zomaar een filmpje

  1. Ik vroeg me al af wanneer je zou reageren.
    Je hebt helemaal gelijk.
    Het slaat nergens op wat daar geplaatst wordt en zeker de reactie van die Dennis niet.

    Ze kunnen nog geen eens aan de hand van de roepen nagaan dat er niet voor de camera gebroed
    gaat worden, maar elders wel.
    Jij zou dat meteen door hebben.

  2. Ze frot wat onder haar, wel heel voorzichtig neemt ze weer positie. Wipt dan weer op alsof ze een schokje krijgt en begint dan weer onder haar te frotten voor ze weer voorzichtig gaat zitten. Flink schommelen doet ze evengoed.

  3. Ja dat klopt A3ana, denk dat het idd tijd wordt wat te roosteren. Hoop ook op enthousiaste reacties πŸ™‚ Nel krijgt in ieder geval weer kans op 1e kuiken πŸ™‚

  4. Nee Wieland, nog geen ei-schaal gezien hoor. Ik ben verder de hele middag weg. Het zou fijn zijn voor wie kan kijken na 24.00 uur hier de tijd even aan te geven, dan kan ik daar de wekker op zetten indien nodig. Als ik het goed begrepen heb kan er een kuiken geboren worden…..

  5. Aardig windje weer daar in Denemarken. Wat weersomstandigheden betreft heeft ze een goed beschut plekje.

  6. Nog geen eierschalen ontdekt A3ana πŸ™‚
    In diepe slaap zie ik.

  7. 12.23 uur schudden en weer liggen, ze is erg aan het frutselen onder haar.

  8. 2,12 uur V weg door zijdeur, comp.tijd
    2.18 uur V terug door voordeur zonder prooi
    rommelt in het nest, schud flink en gaat 2.20 uur liggen.
    Ligt heel rustig en erg plat. Ik kijk tot 3.00 uur. Geen bericht meer = geen bijzonderheden.

  9. Ja Wieland, weltrust, ik neem het over. Kijk wel tot hoe laat ik het vol hou!

  10. Dan kijk ik zo of Bas nog komt of Karja, anders neem ik een uurtje na jou Wieland. Weet jij of Nel er om 5 uur is?

  11. Spannend, tot hoe laat wordt hier gekeken vannacht? Wil best ergens een uurtje een wekker zetten.

  12. Nee Kloek niet dat ik weet. Maar zo kijkt ze dan. Ernstig alert, dan krijg ik dat gevoel.

  13. Oei Wieland, dat zal toch niet? Is dat in al die jaren ooit voorgevallen dan.

  14. Meerkoet is weggesleept, al op de zelfde dag.
    Henriette, heb regelmatig het idee dat er iemand met de grijpgrage handen de eieren komt jatten als ze weg is. Daarom is het zo fijn dat M vaak bij nest blijft staan als ze weg is.

  15. Goedenavond. Wat is er met de meerkoet gebeurd? Of ligt die nog in het nest? Hallo Kloek.

  16. De Deense HenriΓ«tte? Ze ligt er zo ontspannen mooi te wezen , vind ik.

  17. Zit ze weer zo eng te doen. Altijd heb ik dan het idee dat er een monster met zijn kop om de hoek komt gluren 🐲

  18. Ik zat ook even te twijfelen of het nou ei of eischaal was, Wieland. Ze zit ook steeds onder zich te loeren. Mijn eierkoker is al afgegaan, het eerste ei zou toch langzamerhand uit moeten komen.

  19. Zag ik nu een ei/schaal ‘voor’ de plek waarop ze gaat zitten?

  20. ja idd ze probeerde het wel. Mooi dat hij blijft kijken of het eten smaakt πŸ™‚

  21. 21:33 M op het nest met flinke rat
    21: 34 M en V weg. V weg met rat waar ze kennelijk wel trek in heeft

  22. Ze oehoede tijdens het vliegen. Prooioverdracht was te horen. Is vast een mug geweest, want vrijwel direct weer terug. Man was ook kort bij het nest. Te horen, maar niet te zien.

  23. Denk dat er even contact roep was voor hij op jacht gaat. Zie je ook bij Lotte begin v.d. avond.

  24. ach Nel wie weet? mss wacht ze wel op jou!
    En anders? Leven blijft onrechtvaardig, ook voor jou Brutus πŸ™‚
    Hoe mooi zijn de borstveren die ze opzet als ze gaat zitten. Net extra vleugels. Heb de indruk dat ze vroeg vertrekt als M nog laat prooi gebracht heeft en ze die op haar nest moet houden.

  25. Morgenochtend ben ik er niet. Zul je zien dat ze dan net haar 1e kuiken krijgt.

  26. Voor het eerst valt me op dat ze nu duidelijk wat compacter (smaller) zit. En daardoor ook hoger. Of ze in het nest heeft gegeten weet ik niet. Maar gisteren zag ik haar wel een braakbal uit elkaar frutten.

  27. Alle tijden zijn van de Deense. Bij meldingen van Lotte en Zweedse zet ik geen enkele tijd meer zoals afgesproken.

    Het gaat dus om de Deense die was vertrokken.

  28. De Deense is vandaag een stuk rustiger in vergelijking met gister. Ze blijft nu rustig zitten.
    Gister zat ze telkens onder zich te kijken. Vandaar dat ik de indruk kreeg dat er iets stond te gebeuren. Wel is het vreemd dat er al veren en/of pluis rond het nest ligt. Eet ze dan nu al op haar nest? Kleine prooi okΓ© die slikt ze ineen door. Grote prooien moet ze trekken en verscheuren, er blijven resten en geur achter?

  29. Bij de Zweedse schitterende close up van voedering (prooi, donkere vogel) van de al uit de kluiten gewassen pullen. Alle drie lijken gezond en actief. De blauwige kleur is al goed zichtbaar bij de vleugels.

  30. Was vanmorgen te laat om te zien of ze prooi heeft weggebracht. Ze kijkt alert rond. Bij het ringen vorig jaar zagen we een stukje van het terrein waar ze al jaren zit te broeden. Rondom het nest zijn er activiteiten, heb ik begrepen.

  31. Rond 07.00 zat ze nog op nest.
    10.25 is ze vertrokken toen ik ging kijken
    10.39 terug op nest, Gelukkig!!

  32. Het is de hele tijd rustig geweest. V. steeds op het nest, heeft 1x eitjes geschud. Rond 6.23 dacht ik voorzichtig gerommel te horen in 1 van de schuurtjes. V. bleef zitten, wel zeer alert kijkend richting geluid. Geen M. gezien, ook geen prooi.

    En Lotte wordt maar karig bedeeld. Met een muizensnackje.

    Het schijnt heel mooi weer te worden, behalve hier aan de kust. Toch iedereen een zonnige dag toegewenst. Ik ben weg.

  33. Kuuk bij Lotte duidelijk te horen. Zou er volgens het boekje niet inmiddels nog een ei uit zijn? Maar ja, dit jaar gaat er niet veel volgens het boekje. πŸ˜‰

Geef een reactie

