Naar de Oehoe

Sierra EscalonaDe Sierra Escalona ….is.een van de meest beschermde gebieden in deze Spaanse regio en de thuisbasis van de Oehoe.
Het gebied kent een grote Oehoe dichtheid.
Zelf heb ik een paar jaar geleden hier al rond mogen stappen met een Spaanse oehoekenner, verbonden aan de universiteit van Elche.
Volgende week zal Adriana onder begeleiding van een gids het gebied bezoeken.
En uiteraard krijgen we daarna het verslag van deze fantastische tocht te lezen.

Adriana…. veel plezier en muchos Buhos reales.

– Henriette –

173 thoughts on “Naar de Oehoe

  1. Jammer A3ana, maar ben erg benieuwd naar je verslag. Misschien weet je nog van mijn poging vorig jaar in de Montgo bij DeniaToen ook geen uil gezien maar enorm genoten van de natuur. Ik ga het dit jaar weer proberen.

  2. Adriana, wat jammer dat je de oehoe niet hebt gezien 😦 maar in elk geval genoten van de natuur!

  3. Helaas geen Oehoe gezien. Wel een goede indruk gekregen van het gebied waar de oehoes zich thuisvoelen. Verslag volgt nog. Ik was gister erg laat thuis en vandaag druk, morgen vroeg vertrek naar Nederland.

  4. Leuk H! misschien koeienharen of zo? Wilde zwijnen heb je geloof ik niet in de buurt daar… Pffft, ja , 10 kilo omhoog hijsen en vastmaken valt idd niet mee! Je bent dus opzichter bij dit werk! πŸ™‚
    Ik heb helaas niet zoveel ruimte voor nestkasten, alleen een mezenkastje in de berk! Vorig jaar was het eruit gewaaid, met nestje en 6 geklutste eitjes op de grond 😦 Heel de winter al een B&B koolmees erin, dus goede hoop voor dit jaar! Misschien koop ik er ook nog wel eens één met een camera, maar dit jaar niet meer!

  5. Op een ladder klimmen laat ik aan iemand anders over πŸ˜‰ Maar het is allemaal weer netjes in orde. De bosuilenkast is nieuw en nam veel tijd in beslag. Ruim 10 kilo in een boom omhoog sjouwen was even een stukje waaghalzerij. Maar hij hangt, en een cameraval staat er standby. De spechtenkast is ook opgehangen en ze hebben een mooi luikje voor het invlieggat wat ze zelf open mogen timmeren. Ik stuitte nog op een verrassing. Een koolmeeskast had al 4 eieren. En naast de honden-, kattenharen en paarse wolletjes trof ik stugge donkerbruine en zwarte haren aan, waarvan ik me afvraag waar dat vandaan komt.

  6. Okee, thnx Henriette, en succes met je nestkasten! (val niet van de ladder) πŸ˜‰

  7. Vandaag ga ik alle nestkasten controleren. Nieuwe ophangen en oude die de afgelopen 3 jaar niet bezet waren, verhangen. Nu is de tijd.

  8. Bij Zweedse een mooi wit ei te zien, heel even voor het theemutsenπŸ˜€

    Overigens had Heinzle 2 een ring links.

  9. Henriette, even een vraagje tussendoor, kan het vakje voor de reacties niet bovenaan staan? Je moet zo’n eind terug naar beneden iedere keer 😦

  10. Maar dit kan je toch echt wel proefzitten noemen! πŸ™‚
    Kan idd nog wel een poos doorgaan zo, maar ik wil die M nou ook weleens zien!!

  11. schrik me een hoedje…hele poos stil, trekt ze ineens die snerp weer open…lol

  12. Oehoe, mweh, oehoe, mwèhh, oehoe, mwèh, oehoe, mwèh. Zucht . . saai stel.

  13. Leuk, zit ik te chatten en nu is iedereen weg, gelukkig is Lotte er nog, die lekkere zeur.

  14. Yes hehe ze gaat er eindelijke echt voor zitten en ze laat van zich horen, proefzitten en lokroepen, ben er klaar voor joehoe.

    Geniet ervan A3, we horen.

  15. Adriana, het wordt vast een hele leuke dag! Heb veel plezier. En neem wat mooie veren mee. ☻

  16. Dank jullie voor het enthousiasme en het mee leven voor mijn trip morgen, zal niet zo doen als dat figuur in Noord-Holland hoop dat er een V aan het broeden is en dat je het nest kan zien.

  17. Probeer het eens Wieland. Vooral ook een cameraploeg erbij halen en hier het resultaat laten zien. Ik ben benieuwd πŸ˜€

  18. Zou dat ook werken tegen de belastingdienst, hebben ook dat agressieve gedrag πŸ˜πŸ˜‰

  19. Tja, en daarmee kom je op tv. Zegt ook iets over onze media. Maarre… A3ana, veel succes met je speurtocht. Kijk uit voor aanvallende oehoe’s ;-).

  20. Zondag…….. de spanning stijgt, nieuwe batterijen in fototoestel, Tomtom opgeladen, wandelschoenen met nieuwe veters, verrekijker opgepoetst, water mee en de zon besteld, wat vergeet ik nog?

  21. Lote komt stil op de richel. Eerst nestelen zomaar plekje op de richel dan loopt ze naar nest. Kort daarop vertrekt ze weer in stilte.

  22. Hoi Karja, ja de nieuwe M heeft in gedrag en roep een wat onvolwassen gedrag. Nog niet helemaal toe aan het serieuze werk πŸ˜³πŸ˜‰ Lotte reageert ook niet echt op hem. Komt niet in het nest en reageert niet op zijn roepen. We gaan het belevenπŸ˜ƒ
    Je weet nooit iets zeker bij oehoes.

  23. Oehoe M te horen, korte oehoe. Beetje ingehouden roep. Volgens mij van de nieuwe M.

  24. Ze zullen het voor vandaag zonder mij als toeschouwer moeten doen. Welterusten Karja en Nel

Geef een reactie

