Denemarken, 22 april

167 thoughts on “Denemarken, 22 april

  1. Dus rustig. tot 23.58. Lotte met prooi. Ik zag niet wat het was. Groot en wollig. Licht van kleur. Gelijk voeren tot 00.18. Restant prooi in depot en Lotte vertrekt vlak daarna weer Er wordt ook al aardig met snavel geklapt, of hoe dat ook heet.
    Erreg leuk om dit mee te maken. ๐Ÿ™‚

  2. JAA mooi he, dat zijn pas dankbare tafelgenoten hahaa/ Prooi was vrij groot, bol en pluizig. Kan ook konijn zijn natuurlijk. Ben bang dat we er weinig van terug zien haahaa.

  3. Kon het niet zien Wieland. Maar wat een opwinding. Eindelijk! En het tempo waarmee het beest verdwijnt, geweldig!

  4. Ik kan tot 0.00 uur. Hoe lang kunnen de kuuks zonder eten, begin ik me af te vragen.

  5. Het blijft hier heel stil (geen oudervogels te horen)… hoop morgenochtend goed nieuws te lezen hier.
    Nog een fijne avond iedereen.. Tot later

  6. Harde knal om 20:12, 1 kuiken heeft een schrik reactie maar herstelt zich super snel

  7. Het is bij Lotte 18.11 en zij is nog steeds de hort op. Ik ga nu ook eten, tot later.

  8. 17.46 eentje stapte op de rand van het nest. Als Mozes niet naar de berg enz….Weer terug.

  9. Kleinste in de verdrukking. Het is vechten om de beste plek, wie ziet mama als eerste aankomen.

  10. 16.56
    LW: Kuuks home alone, maar onlangs was Lotte nog er. Ws. zit ze nu op de richel.

  11. 09:30-12:00 (geluid zacht, ben ook met andere dingen op de pc bezig)
    De kuikens laten blijken dat ze willen eten, door af en toe te bedelen en naar elkaar te happen. De kleinste probeert uit of de veren en pootjes van de brussen eetbaar zijn. Verder rust in de tent, ze laten de dag gelaten over zich heen komen.
    12:06 bedelt Lotte, de kids doen mee.
    Einde waarneming.

  12. Goedemorgen, een moment wat voorbij is eer je twee keer met je ogen hebt geknipperd..

    05:51 brengt Lotte een muis. Aan het maskertje te zien een (halfwas) eikelmuis. Het meest grijze jong van de beide oudsten heeft hem opgegeten.

    De uk van het gezelschap (ik zag hem ergens al de naam “Bonsai” toebedeeld krijgen) zal langzamerhand wel trek hebben..

    Fijne week Cenoriva!

  13. )9.15 verder geen bijzonderheden. Lotte zit bij kuuks die zo af en toe laten weten waar het eten blijft. Hebben de vossen hun lesje geleerd ? In Zweden hebben ze gouden bergen. De zon schijnt in de groeve, mooi!
    Moet bed in……

  14. *.46 Yes Yes de Deense is er weer!! hehe eindelijk wakker daar….wel met een hoop herry maar toch en een haperende mic. Kleine zucht maar dan van opluchting. Lijkt wel of daar een graafmachine bezig is. De donkere pootjes staan niet meer rechtomhoog.

  15. Hoi Cenoriva, weinig nieuws vannacht te melden. Kuuks kunnen mama wel eten, maar ja hoe dan verder ๐Ÿ™‚
    Deense is nog niet thuis. Wens je in ieder gaval een fijne week ๐Ÿ™‚ als je terug komt is er al weer veel verandert, altijd weer een verrassing.

  16. Kuuks worden wakker, fixeren op??
    06.04 Lotte komt nest in lopen. Geen prooi, gezien, helaas!
    ben weg!

  17. 04.00 home alone
    de een kijkt over de schouder van de ander….nee zus ik zie nog niets….

  18. 02.30 – 04.00 geen Lotte, kuuks slapen lekker als een bolletje in elkaar.

  19. 02.00 -02.30
    Ja, Wieland, helaas verder geen Lotte, geen prooi. Wel door elkaar kruipende kuuks, maar niet bedelroepend, alleen Kleintje vaak riedelend.
    Ik ga nu mijn bed opzoeken. Succes! Gute Nacht.

  20. Hoi Agnes, nog geen prooien lees ik? Hoop dat er vannacht vers eten op tafel komt. Deense nog geen beeld.

  21. Danke Toeps, ich werde geduldig warten zusammen mit den Oehoetjes.
    Welterusten!

  22. Geen Lotte. Geen prooi. Wel door elkaar kruipende kuuks. Riedelend en bedelroepend. Meer geluk bij jou Agnes. Ik ben weg.

  23. Dat is geen goed nieuws Lies. Hoe heb je hem er af gekregen? Bedankt voor de waarschuwing trouwens.

  24. Hallo voor wie er nog is, ik heb lange tijd niets van me kunnen laten horen, mijn pc was geรฏnfecteerd met een sterke Trojaan, hierbij wil ik jullie even waarschuwen voor Amerikaanse particuliere Cams zo als OC, want van deze site had ik helaas die Trojaan op mijn pc- gekregen, jammer maar ik durf nu in het vervolg niet meer naar OC te kijken! Welterusten voor straks, groeten Lies

  25. 21:00 M 1x
    Lotte is inmiddels van het balkon af gevlogen in de hoop H met een prooi tegen te komen

  26. @A3ana, lees net je vraag. Ik kan er zeker opletten van 1 tot 2 uur, mss. een tijdje langer.
    Ben nu weg. Nog een fijne avond iedereen.

  27. 19.08 Aanvulling: Lotte gaat even wandelen. De cam draiit – en vindt haar op de richel.

  28. Hoi Agnes, ik wil je vragen wanneer je kijkt in de nacht het even neer te zetten, ook als het kan tot hoe laat, dank je wel.

  29. Ik heb vanmiddag tot nu veel gekeken/geluisterd en niet een voedering gezien, maar bedelnde kuuks, die af en toe door Lotte gekrabbeld werden. Raar maar waar: de koelkast lijkt leeg ๐Ÿ˜ฆ

  30. Mooi zie Lotte op de richel! Thanks Henriรซtte voor je antwoord. Moet het zo nog even goed lezen.

  31. Hoi A3ana. Je stelde vrijdag een vraag. Naar mijn mening kunnen die gegevens niet bijdrage aan bescherming en onderzoek qua tweede legsel. Ze zijn niet te zien…en daarom kunnen de roepen niet gerelateerd worden aan het gedrag. De vraag is ook of alle roepen wel gehoord worden nu het nest verder weg gelegen รญs. In mijn eerlijkheid moet ik zeggen dat ik er niets mee zou kunnen.

  32. Laatste reactie voor vanmiddag.
    een helicopter vloog 13:50 over. Lotte sliep rustig verder.

  33. vanaf 12:00 tot 13:45 GB
    Ik stop er deze middag mee, vanavond ben ik er weer.

  34. Verder tot 12:00 uur geen bijzonderheden bij Lotte. Ze slapen. De Deense webcam heeft geen verbinding sinds 11:59 uur. Ga weer verder.

  35. Dat is het volgende gat in de markt, een middel om dat er weer uit te krijgen, haha ๐Ÿ™‚

  36. Haha, een gat in de markt Majo, een middel uitvinden waarmee je een waterafstotende laag aan je haar kunt toevoegen.

  37. Queen of the night:) Ze ziet er ook heel pompeus uit met die pullen onder haar. Af en toe gluurt er eentje tussen haar veren door, of trekt eraan en roept: ”honger!”

  38. Hoe is het mogelijk dat Lotte er nog zo mooi en koninklijk uit ziet terwijl ze zo drijfnat is?
    Dat zou ons nooit lukken ๐Ÿ™‚

  39. 11:06 V1x
    11:06 Lotte terug zonder prooi
    Koelkast schijnt leeg te zijn, er wordt niet gevoerd

  40. Thanks Bas, ga ik de kleintjes uit bad halen, die lossen anders op ๐Ÿ™‚

  41. Hoi A3ana, zal ik van 11:00 tot 12:00 uur doen?

    Arme Heinzel, een verzopen kat:)

  42. Aanvulling:
    00:35 mikt een kletsnatte en schorre Heinzl een muis in het nest. Wordt meteen door een van de oudste jongen geconsumeerd.

    Ik ben meteen weer weg, heb visite.

  43. Ah A3ana, fijn dat jij er bent! Je hebt wat te stellen niet met al dat kleine grut ๐Ÿ˜‰ oehoe en kleinkindergrut. Beide te mooi om voor wat anders ๐Ÿ˜‰ Ga ik nu lekker onder de wol….mmmmm
    Geniet ze…..

  44. Een van de oudere kuuks gaat zelf op onderzoek uit. Fixeren op? Reageert het het al op interessante bewegingen en geluiden uit de omgeving of is het zoeken naar moeke? Duikt depot rechts in. Toch te koud, kruipen weer lekker dicht bij elkaar. Ha, toch wel lekker warm die familie ๐Ÿ™‚

  45. Goedemorgen Wieland, nog steeds wakker? Ik kan wel even kijken nu, wel met af en toe naar mijn kl.kindjes kijken.

Geef een reactie

