Wachtende op kuiken nummertje 3

Update: rond 22.00 uur was kuiken nr. 3 in fase 1 (in het ei) te horen.

Tijdens het nestvertrek van Lotte, de Eifelse webcamoehoe, gisteravond, werd de webcam flink ingezoomd. De meningen waren verdeeld. Was er nu 1 kuiken, of waren er 2 te zien ?
Een vaste overtuiging voor een 2e kuiken volledig uit het ei was er niet, ondanks dat het te horen was.
De uitkomdag van kuiken nummer 2 wordt dan ook op vandaag gehouden, 10 april.
Gezien de volgorde van leggen en de geluiden die te horen waren, is dit de meest aannemelijke uitkomdag.

Het wachten is nu op het uitkomen van het 3e ei.

Met als voorbeeld wederom de kip…onderstaand een ander filmpje hoe een embryo zich ontwikkelt tot kuiken. Alhoewel een oehoe kuiken er 14 dagen langer over doet, komt het in grote lijnen overeen.

– Henriette –

292 thoughts on “Wachtende op kuiken nummertje 3

  1. Psssssttt…….jullie zitten bij het verkeerde bericht. We zitten boven 😉

  2. Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa:) Gefeliciteerd allemaal. Agnes zei dat toen met het derde ei al zo schön: “Aller guten Dinge sind drei.”

  3. Rond 18:30 is er een voedering geweest. Heb helaas niet de hele voedering kunnen zien

  4. Hé……Zie de tijden van de berichtjes, springt van 11.03 naar 17.03. Andere en mijn oz is er tussenuit!!??

  5. Das Kleinste hat es also doch aus dem Ei geschafft? Ach, wie schön 🙂

  6. Correctie: Het voeren vanaf 02.40 was links in beeld, niet rechts. Sorry, ik was erg moe.

  7. Ik kan vanmiddag wel 1 of 2 uurtjes, heb ook geen beeld bij Deentje.

  8. ik hoor 3 kuikens het vader Jacob zingen. Zou de derde toch uit het ei zijn gewurmd, of was er een 4e ei?

  9. mogge, kwam om 07.30 binnen, lotte aan t voeren tot 07.38
    legt prooi weg achterin, draait zich, twee kuuks en een ei te zien

  10. 4:15 – 5:30 uur

    Lotte

    Geen bijzonderheden.

    4:52 zie ik een glimp van een stuk ei, terwijl ik om 5:11 uur juist meer iets zie wat lijkt op een stuk eischaal onder haar. Word er niet wijzer van. Koppies tellen was er niet bij, daarvoor ging het te snel.

    Deense Oehoe

    4:50 V vertrekt ( 2 eieren te zien, maar mogelijk liggen er meer in het nest)
    4:56 V retour

    5:17 V vertrekt ( wederom 2 eieren te zien)
    5:21 V retour

    Iemand tips hoe ik het telkens vernieuwen van de Deense webcam kan omzeilen?
    Beide oehoes al die tijd wakker. Erg leuk om ze naast elkaar te volgen! Het is goed te doen vind ik.

    Zou nog tot na zonsopgang willen blijven kijken, maar helaas de plicht roept straks. Tot vanavond!

  11. 01.35 – 02.40 gb
    02.40 Lotte trekt er onverwachts aan prooi rechts in beeld en lokt haar kinderen aan tafel. Tegelijk 2 snaveltjes te zien.
    03.03 einde voeren, verstopt prooi naar achteren.
    Beetje opruimen en schommelend gaan liggen.
    Ik ga nu ook liggen. Welterusten!

  12. Ha Agnes en Kloek, dat zou heel fijn zijn Agnes. Leg ik mij te rusten.
    Kloek, Had deze tijd aangegeven gisteravond.

  13. Sorry ze was nog niet terug 🙂
    01.21 vertrek, stil
    01.32 terug, rustig. Kon helaas niet zien of ze prooi had, teveel ingezoomd

  14. 01.21 vertrek, stil
    01.
    Kan ook zijn dat het 3e ei niet levensvatbaar was.
    Henriette, ik weet dat een kip een zogenaamd windei kan leggen. Komt dat ook voor in het wild? Een windei bij een kip is vaak zonder harde eischaal.Maar verder zonder vruchtbeginsel.

  15. Dat was een mooie oehoe van Lotte. Begrijp dat jij nu kijkt wieland?

  16. Ja Gaza als dat zou kunnen….zien we dadelijk een halfwas nr. 3 🙂

  17. Misschien ligt het 3e kuuk onder de prooi zich erdoorheen te eten….(maar ik denk dat niet echt hoor ) Zag er ook nog steeds maar 2

  18. 23.14 vertrek (stil) 2 kuuks te zien
    Deel van prooi ligt achterin nest. (vosje, pluizig, vrij groot)
    23. 22 terug,rustig (kon geen verse prooi zien)

  19. Graag een verzoek aan de nacht OZters, als het kan vul dan voor 23 uur welke tijd je kan kijken. Graag nog eerder. Dan weet ik wanneer ik mijn wekker moet zetten indien nodig. Hartelijk, hartelijk dank je wel hier voor. Ben en blijf hopelijk de vliegende keep., maar slaap ook graag door.

  20. Ik ben met jij eens, Toeps 🙂
    Helaas, je kon niet herkennen hoeveel snaveltjes de stukjes er in gingen.

  21. De grootte van Lotte’s snavel was goed te zien. wonderbaarlijk hoe ze kleine stukjes trekt en in die piepkleine snaveltjes duwt.

  22. Ohh, nieuwe knie. Dus niet zwaar. En na een paar maanden de andere knie ook. Ga ik weer goed lopen. Jeeej

  23. Oeps. operatie? Deense heeft toch geen geluid? Dus je bent er even niet Karja begrijp ik nu.

  24. De Deense gaat dan zonder geluid. Puur de zichtwaarnemingen. Operatie Karja ?

  25. Als ik weer helder kan denken, na de operatie ga ik ook meedoen. Leuk weer ouderwets twee. Maar dan wel, geen geluid bij de Deense.

  26. Ik kijk heel veel naar de Deense oehoe, dus ik doe graag mee. Ik zie wel hoe dat dan in zijn werk gaat (die extra pagina bedoel ik dan). Helaas moet ik nu de deur uit. Mss dat ik in de nacht nog iets kan betekenen. Morgen heb ik zeker tijd om te helpen. Fijne zaterdag nog!

  27. Dan wil ik voor de Deense een extra pagina aanmaken. Puur alleen voor de prooien. En of ze weer uit het nest verwijderd worden.

  28. Ik weet niet wat jullie aan kunnen, of je p.c., en of er nieuwsgierigheid is naar de prooien van de Deense webcamoehoes (zelf popel ik om te zien welke prooien daar aangebracht worden en verwacht er veel van door de enorm goede beeldkwaliteit), maar het zou enorm leuk en extra waardevol zijn als we dat ook konden vastleggen.

  29. De vos was op dat moment nog niet echt nodig. Kuikens hoeven de eerste 24 a 48 uur nog geen voedsel. Ik heb een gedachtengang daarover wat ik nog verder uit wil diepen. Maar een mooi voorbeeld over wat wel of niet naar het nest gaat en wel of niet aangepakt wordt, was eerder te zien bij de Winterswijkse webcamoehoes……de heen en weer hazenpoot.

  30. Het verbaasde mij vooral, omdat vader Heinzl toch moest weten, dat zijn vrouw en kinders wel trek zouden hebben. Waarom bracht hij het vosje dan niet meteen? *Denkt ws teveel als mens*

  31. Dat is goed mogelijk, Kloek. Er zijn oehoes die hun prooien verstoppen. Dus de jonge vos kan al eerder gedood zijn voordat het naar het nest gebracht werd. Zelf heb ik de prooi niet aan zien voeren Maar aan het wel of niet soepel bungelen van het dode lijfje kan gezien worden of het een verse of al wat oudere prooi is geweest.

  32. Henriëtte: In de nacht van 10-11 april om 0.30 uur op precies te zijn, hoorde ik een dier in doodstrijd gedurende 6 minuten. Ik tikte hier Vossenjong?? Mocht dat zo zijn, kan het dan, dat dit beestje bijna een etmaal later, aan V wordt aangeboden of moet dat wat ik heb gehoord, iets anders zijn geweest?

  33. Dankjewel. Lotte moedigt het kuiken af en toe aan, meer kan ze ook niet doen. Maar hopen en duimen dat er niet toch een kommetje eischaal om het ei zit.
    Ik ga even wat anders doen, tot later.

  34. Geen idee of dat mogelijk is met 1 ei. Wat ikzelf wel meermaals gezien heb (weer de kip) is dat de halve schaal van eerder uitgekomen kuikens als een kommetje om het nog uit te komen ei zat. Hierdoor wordt het het kuiken bijna onmogelijk gemaakt om uit te komen. Omdat Lotte de eischalen wegwerkt, kan dat hier bijna niet gebeuren. Maar met twee beweeglijke kuikens in het nest heeft zo’n laatste ei wel te verduren.

  35. *waardoor het dekseltje klem is komen te zitten in het potje zegmaar..

  36. Henriette, wat ik me afvraag: zou het gewicht van de vossenwelp de schaaldelen van het misschien al gebarsten ei iets in elkaar kunnen hebben gedrukt?

  37. Bij dat wieltje rechtsboven moet je gaan naar Invoegtoepassingen beheren. Daar staat hoogstwaarschijnlijk iets “raars” bij in het lijstje. Je kan proberen bv 1 voor 1 het lijstje via Google te checken als je niks “raars”ziet, en dan dat wat je niet vertrouwt uitschakelen. Je vernaggelt niet snel iets hoor. Ik moet nu weg, bunny zorg gaan doen maar hopelijk lukt het en anders is er hopelijk zo iemand die je ook kan helpen.

  38. O gisteren leek het een paar keer of er een derde kuiken omhoog kwam, maar dat was dan waarschijnlijk eentje die snel op en neer dook.

Geef een reactie

