Eerste kuiken uit het ei

Gisteren was er geen twijfel meer mogelijk ……kuiken nummer 1 die druk doende was zichzelf te bevrijden uit het ei. Door de veranderingen in het geluid waren goed de stadia te horen.
De uitkomdag (volledig uit het ei) is hierdoor 8 april geworden.

Onderstaand in de door Rita gemaakte opname is duidelijk het kuiken te zien dat al krachtig riedelt en volop in beweging is.
Een langere versie van de opname, waarin het kuiken nog even een van de eieren opzij duwt, is te zien via bijgaande link.

Op naar nummertje 2 !

248 thoughts on “Eerste kuiken uit het ei

  1. OHHH mensen wat ge-wel-dig, ETEN!!! Gelukkig, wat mooi! wat mooi!! AA een pak van mijn hart. Wat een fijn nieuws. Dank je Bas voor de heerlijke champagne. Komt helemaal goed met ons Lottekind en een visje voor Heinzle 🙂

  2. Ik kan evt. straks tussen 19:00 – 20:00 uur. Check dadelijk of hulp dan nog nodig is, ga nu eerst eten.

  3. 16.17-17.30 uur

    16.59 gooit iets wits aan de kant.
    16.51 M roept 1 x
    16.58 Lotte eet zelf een klein stukje prooi, lag voor haar.

    Neemt iemand het over? Tot vanavond.

  4. haha…karja. Ik heb wel 100 x gekeken toen naar de opname. Maar ik moest er ook aan

  5. Ik weet nog dat, toen ik noteerde dat H een vis bracht, dat niemand het kon geluven.

  6. Nee, nog nooit gezien. Maar ik heb een foto van een nest jonge oehoes met rondom allemaal regenboogforellen. Zal hem binnenkort neerzetten. En…..Lotte heeft ooit een vis als prooi gekregen. Er is in de buurt van het nest een watertje waar ze drinken en badderen, en dus waarschijnlijk ook vissen vangen of als aas pakken.

  7. Nu je er toch bent Henriëtte, heb jij ooit een oehoe een vis zien slaan?

  8. Tja, hij is bijna gevierendeeld ☺. Gelukkig weten Lotte en Heinzl meer dan wij.

  9. Gompie….ik heb dat voederen op een haar na gemist. Maar…..goed om te lezen dat er in ieder geval een stukje prooi is. Die heinzl moest eens weten wat hij allemaal losmaakt.

  10. Leuk, die strik er omheen Ch1p.* Pakt vaasje uit de kast en doet boeketje er in*

  11. Lotte at 15.57/58 duidelijk een muisje. 2x voeren + zelf eten: mss waren er meerdere kleine prooien?

  12. Dankjewel….lekker!!*pakt er nog maar een glaasje bij* Proost op de supermoeder.

  13. 2 gezien H en ik dacht in een flitsje een derde te zien maar twijfel. Prooi, we denken met meerdere een rat maar misschien met terugkijken duidelijker?

  14. Daarom vond ik Oklahoma ook zo mooi, zag je ook alles zo dichtbij, zelfs het eerste barstje in de eieren! Bij BeDeL zag je ook de eieren niet liggen, en de jongen de eerste dagen ook niet 🙂

  15. Hartelijk bedankt 🙂
    Prost! Auf Lotte und ihre munteren Kleinen, auf Heinzl, den stolzen Vater und Futter-Lieferanten, und auf alle Uhufreunde, die das Nest rund um die Uhr bewachen helfen!

Geef een reactie

