Kuiken nr. 1 is onderweg

Gisteravond, zondag 6 april, rond 22.30 uur waren dan de eerste geluidjes uit een ei te horen.
Later in de nacht zijn deze geluiden ook waargenomen.

Rond 18.00 uur vandaag was goed te horen dat het geluid anders klonk. Het ziet er naar uit dat de pul in ieder geval al met de snavel de weg naar buiten heeft gevonden.
Vanaf nu kan ook waargenomen worden dat Lotte af en toe wat opwipt. Dit doet ze om het uitkomende kuiken ruimte te geven.

Wanneer gaan we het eerste kuiken zien ?

Filmpjes zijn gemaakt door Rita

– Henriette –

166 thoughts on “Kuiken nr. 1 is onderweg

  1. Hoi gerda. Je zit bij het verkeerde bericht. Nog even voor de volledigheid. Bedelroepen en contactroepen doen we niet. Alleen de echte oehoeroepen.

  2. Eventjes over de kwaliteit van de beelden……op dit moment worden er beelden gedownload vanaf de server voor de SWR. Dat kan op 2 manieren. De webcam uitzetten waardoor het sneller gaat, of de streaming wat lager zetten waardoor we nog kunnen kijken. Voor het laatste is gekozen. Op deze manier missen we niets en moeten maar even de oogjes dichtknijpen tot het werk achter de rug is.

  3. Hahah Henriëtte, dan heeft dat wijzen van jou kennelijk geholpen. Is die onervaren Lotte van toen, de Lotte die we nu voor ons hebben denk jij?

  4. Klopt. De eerste 24 uur hoeft het kuiken geen eten. Het teert dan nog op het voedel van de eidooier.
    Over ervaring:…. Een aantal jaar geleden hebben we een mogelijk onervaren Lotte gezien. Het voederen ging ongemakkelijk en de kuikens kregen nauwelijks iets naar binnen. Ik kan me nog herinneren dat ik uit frustratie op het scherm met de vinger aanwees waar ze het in moest stoppen. Na een aantal dagen ging het al beter. Het zou onervarenheid geweest kunnen zijn. Zo zag het er in ieder geval wel uit.

  5. Neem jij het weer over? Stop ik er mee.

    Vanaf 16.00-16.14 alleen een bedelende pul te horen.

  6. 15.09-16.00 uur.

    15.44 uur flink tokkelen richting bedelende pul.
    15.46 uur kijkt nog eens onder zich en schuddelt voorzichtig, ketakt met pulleke.

    Geef stokje weer over! Tot vanavond bij de champagne mag ik hopen.

  7. Dat witte links op de voorgrond is net een pijpenkop, gezichtje, een krullenbol en een scheve mond. Ik weet het, rijke fantasie. ☺

  8. Die pipo die daar aan die cam zit geven we gewoon de schuld! Eerst was er geen probleem, ná het inzomen is het begonnen. Mss gaat het vanaf nu weer zoals voorheen, we blijven positief!☺

  9. Nu de cam weer is ingezoomd ontstaan de schokkerige beelden weer heb ik de indruk.

  10. Prima!!
    De streamstoning kan goed te maken hebben met de instelling van de cam. Dit ken ik van voorgaande jaren, schokkerige beelden en storing. Erg hinderlijk. Afgelopen maanden had ik dagelijk het beeld aan en nergens last van.

  11. Hahaha wieland, ja hoor gelukkig allemaal nog! Was alleen controle!

  12. Hoi Agnes, de technologie laat het dit jaar wel vaak afweten. Bij bdl is het helemaal een ramp en het beeld bij Lotte is ook regelmatig erg schokkerig of valt even weg. Maar ja, voorlopig is er in ieder geval een kuiken geboren.

  13. eischaap=eischaal ha haa zal de eerste nog tegen moeten komen

  14. Hoi Kloek, hoop dat je je tanden nog hebt 🙂
    Heb het donkerbruine vermoeden dat ze de eischaap opgesnoept heeft achter de rots. Haar rechterdepot. Als je het leuk vindt mag je wel overnemen. ga ik even wat anders doen en blijf op de achtergrond. Mochten de kuuks zelf met de eischalen naar buiten lopen 🙂

  15. Hallo Wieland en Kloek, prima, dass ihr jetzt bei Lotte sein könnt.
    13.35 – 14.15 waren er gb. Af en toe met kop in het nest buigen en tokkelen tegen haar kuuk, niet echt keren. Kleintje te horen.

  16. 14.51 streamstoring. Was zich net aan het poetsen en mis dus zo een blik op kuuk(s)
    14.58 weer beeld, zit rustig te dutten

  17. Pff…was nog net op tijd voor de tandarts, nu ben ik weer hier, is té spannend allemaal dus wieland, mocht je een plaspauze willen nemen, dan kan dat! Roeptoeter dan maar. Ik heb het pulletje gezien…..om 11.09 uur.

  18. 14.35 tokkelen, buigt met kop in nest, fixeert naar iets voor haar rechts, kuuk bedelroepen. Dat schurende geluid. Ze zit wat hoger. Voorzover ik mij herinner hebben de kuuks de eerste dagen nog eigen voorraad voedsel. Klop dat Henriette??

  19. 14.15 ben er tot 18.00 Kuuk goed te horen en duidelijk gezien vanmorgen. Ze kan de eischaal goed opgegeten hebben met de kop net achter het rotsblok. Cam mooi ingezoomd.

  20. 13.06 eitjes keren. Kuikentje even gezien rechts onder haar. Dacht dat ik nog twee eitjes zag liggen.( Kan ook eierdopjes zijn.) Maar denk het niet.
    Kan er iemand dat terug kijken.
    Tot 13.31.regelmatig kuikentje te horen.
    Ik moet weg. Tot later. 🙂

  21. Het belangrijkst is dat als iemand een tijdje kan kijken, je begin en eindtijd noteren. Of achteraf neerzetten vanaf hoelaat je gekeken hebt.
    Ook graag neerzetten, geen bijzonderheden, als je niets gezien hebt.

  22. 12:00 – 13:00 uur. Zie Gerda hierboven. Leuk dat je ’t weblog hebt gevonden:) Pul vrijwel continu te horen. Verder geen bijzonderheden. Bis später!

  23. Een beetje schokkerig beeld bij mij.
    Eitjes keren 12.25

  24. Haha, ik had 9 april ingevuld en vanavond iets anders gepland … eh, zodra de officiële mededeling hier staat. Ga maar lekker boodschappen doen en hamster vooral wat 😉

  25. Enuuh Bas hoelaat gaat dat spectakel beginnen, Vanavond toch zeker, Moet nog boodschappen doen en met drank op gaat dat niet lukken………..uurtje of????
    Ohh een kraai te dicht bij?

  26. Ben er A3 en meende om half 12 ook een glimp van de pul te zien:) *Gooit alvast ijsblokjes in de champagnekoeler en pakt de verhuisdoos met beschuit, boter en muisjes van Kagoe uit*

  27. Geen voedering gezien, geen eikering, af en toe omhoog. Kuiken regelmatig te horen. Wel wat rommelen onder haar af en toe.

  28. Oke 12:00 – 13:00 uur tenzij een ander zich meldt, dan ga ik wat anders doen.

  29. Beeld terug. Zag het ook Kloek maar was in een flits niet leuk voor een filmpje.

  30. Wilde net pc afsluiten zie ik een wit bolletje om 11.09 uur. Lief….Moet hollen…..Tot vanmiddag.

  31. 9.00-10.00 uur

    9.22 uur Lotte roept keihard 2 x
    9.24 uur Eet iets wat voor haar lag, kan niet zien wat
    9.37 uur duidelijk contact tussen moeder en kind(eren)
    Kleintje blijft bedelen.

    Moet nu stoppen, tot vanmiddag.

  32. Ha Kloek, behalve dat heb ik ook verder nog niets gezien. Karja heeft vannacht ook een kuuk gezien las ik, ben benieuwd of kuuk er al eerder was 🙂 Ik ga er nu vandoor ~~~~~~

  33. Henriëtte: Is er een opmerkelijk verschil in gedrag waar te nemen, van een relatief “ervaren moeder” en een moeder die haar eerste legsel heeft, ná het uitkomen van de eieren? Lotte is zó ontspannen, zelfs dat onophoudelijk bedelen lijkt haar niet te deren.

  34. Hoi geza, hihihi, ben heel benieuwd naar die beelden dan! Ik heb alléén nog maar bedel roepjes gehoord, geen kuukje of eierdopje gezien. Spannend☺

  35. Henriette, toen Lotte om 23.41 gisterenavond van het nest ging dachten Jokido en ik allebei een glimp van een kuiken te zien, en twee eieren (waarvan 1 aangepikt dacht ik) Ik heb geen oz meldingen neergezet, dacht dat Jokido oz deed 😦 Kan je dat nog terug kijken? 🙂

  36. 9.08 Er klinkt ook gedempt geluidje, kan dat tweede kuuk zijn met zijn koppie nog in het doppie? Dat Lotte om 9.01 een stimulerende reactie liet horen. “Doorbijten kind, je komt er wel” zoiets?

  37. van een paar minuten geleden…veel plezier Kloek komend uur..

  38. 9.01 kleine blijft maar bedelen. Mama roept het tot de orde….Fantastisch.

  39. aha, een stuk konijn, zou het nog smaken haha
    Ik ben er vandoor.. fijne dag nog allemaal 🙂

  40. Die is leuk Cenoriva! Goedemorgen allemaal en wat leuk dat het kuuk gezien is. Hoop vanmiddag tijdje OZ te kunnen doen, eerst bunnydrukte.

  41. even kijken of dit werkt

    [IMG]http://i204.photobucket.com/albums/bb241/thanjedo/8-4820u.jpg[/IMG]

  42. 8.20 heeft ze iets rechts in depot verstopt? Had iets in snavel, zag niet wat, at niet.

    8.21 kort keren of checken van eieren..

  43. en dutje ! kuuk laat zich horen… even terug lezen of de koelkast gevuld is …

  44. Goedemorgen ♫
    ik kan kijken tot 9.00u

    Lotte is bezig met poetsbeurt, kuiken riedelt..
    wat een mooi geluid 🙂

  45. wel mensen terwijl de klokken luiden, moet ik de eifel gaan verlaten, hoop dt er iemand anders kijkt. fijne dag en geniet van moeder en kuuk

  46. lotte schuddelt een s goed, en ze checkt bijna continue haar kuuk, nu weer rustig liggen

Geef een reactie

