Terugkomende op

……het onderstaande bericht over de ogen van de Oehoe, en de poll links in het menu.
Beiden zijn niet juist.

Het ogenverhaal en de gemaakte documentaire zijn een verzinsel. Oftewel, mijn bijdrage aan 1 april. Mochten Oehoes ooit nog eens lichtbundels uit gaan stralen, krijg ik daar graag de waarnemingen van door.
Want wat niet is kan nog komen ?

Wat nog niet is, maar zeker nog moet komen, zijn de jonge Oehoes die op dit moment in hun eieren uitgebroed worden door de vrouwelijke Eifelse webcamoehoe.
Echter, in de poll die ik links in het menu heb geplaatst is een fout geslopen.
De poll is weggehaald en inmiddels staat er een nieuwe. De stemmen zijn daarmee weer op nul gezet.
Nieuwe ronde, nieuwe kansen.

– Henriette –

143 thoughts on “Terugkomende op

  1. 20:33 keren
    20:34 Haalt mevrouw een rat uit de koelkast en eet die smakelijk op
    Vandaar dat ze zo lekker rustig is 🙂

  2. 19:43 zag ik nog net het keren,
    Ik blijf tot 21:30 continu kijken

  3. De eieren worden gekeerd ! Ze krijgen geen verhaaltje deze keer.

  4. Grote poetsbeurt, maakt geluid tegen de eieren, beetje schudden en weer liggen.

  5. Net het filmpje bekeken van Rita, ohh wat kan ze toch tekeer gaan Lotte.

  6. Kloek…..in den beginne vormen er een soort bokkenpootjes. Het zijn dan net duveltjes. De groei van de pluimen gaat niet zo snel. Na een jaar kan je nog goed zien dat het om een jonge Oehoe gaat. Daarna gaat het snel. Als ze een beetje op beginnen te drogen achter de oren, na een jaar, beginnen ze ook met roepen.

  7. Bedankt Kloek, een fijne dag.

    Lotte begint een voorraad aan te leggen: in de nis achter het nest ligt een prooi opgeslagen.
    Ze kreeg eerst om 6:55 zelf te eten (PO buiten beeld) en bleef daarna roepen om meer.
    Om 7:28 bracht Heinzl dan nog een prooi op het balkon. Denkelijk een knaagdier, welk soort zal mogelijk duidelijk worden als ze het weer tevoorschijn haalt.

    Helaas kan ik niet blijven kijken. Tot later weer.

  8. Neem ik het nu over Kloek. dank je wel weer. Als er niets gebeurt ben ik er tot 12 uur.

  9. Tussen 8.00-10.00 uur. Om 8.38 en om 9.49 tokkelde Lotte wat. Om 8.44 uur en om 10.01 uur keerde ze héél behoedzaam de eitjes een beetje. Verder heeft ze ontspannen gelegen. Nu speelt ze weer theemuts en ik sluit nu af! To later vandaag.

  10. Vraag voor Henriëtte. Op welke leeftijd krijgen de kuuks “echte”pluimen?

  11. Hoi Agnes, mooie waarneming van jou.
    Valt mij tegen dat het een gemiddeld broedjaar is. Had toch de indruk met dit mooie voorjaar dat het beter zou zijn. Ben benieuwd wanneer we de eischalen zien. Ik blijf bij de 11e 🙂
    Ik ga onder de wol…welterusten..

  12. 00:48 LW: keren
    01.39 LW: einde keren
    02.04 Die Eichelmaus ist wieder in der Nähe und lässt laut und deutlich ihre seltsame
    Stimme hören. Einde waarnemingen.
    Es gibt einen neuen Tagebuch-Eintrag von Stefan: Mittelmäßiges Uhujahr

  13. @ Ja Wieland, leuk, wanneer de OC pullen uitgevlogen zijn kunnen we hopelijk genieten van Lotteke haar kindertjes ! 😉

  14. Oke Lies, geen probleem. Geniet ervan en binnenkort is het hier ook genieten van dezelfde beelden…..

  15. @ Hallo voor wie er is, ik kan geen OZ doen bij Lotte, switch te vaak weg naar OC en mijn gehoor is slecht. En overdag heb ik geen tijd voor de PC, sorry! 😉 Bij OC heb ik grote lol, de twee pullen die nog op het balkon zitten, springen en hoppen nu veel op de railing van het balkon! 😀
    Ik verwacht dat deze twee binnenkort er niet meer zitten. De pul die nu beneden zit, probeert af en toe weer op het balkon te komen, maar tot nu toe lukt het niet! Groet Lies.

  16. ze laat met kracht weten dat het tijd is.
    Even jurk gladstrijken en we kunnen weer.

  17. Dat zou heel fijn zijn A3ana!! Dank je. Zit beetje te pielen met verbinding grrr!

  18. Ah zesiste/blaasde naar de hommel. Heb ik haar nog nooit horen doen. 1e x dat ik zoiets hoorde kwam van een M oehoe. Zat in de buurt van zijn takkelingen en wij kwamen er te dicht langs 🙂

  19. 15.09 eikeren
    had daarna streamstoring tot 16.20 op Ipad, niet op laptop hoe wonderlijk!!

  20. toevoeging;
    12.00-13.00 veel niezen
    rond 05.55 nest leeg
    05.59 terug

Geef een reactie

