Zomaar een foto

© HE

© HE

 

227 thoughts on “Zomaar een foto

  1. Dankje, ook trusten voor later en tot morgen.
    Er is trouwens een nieuw bericht boven.. echt interessant, met een gaaf filmpje!

  2. Ha Wieland, Lotte is nogal onrustig bezig, waarbij ze steeds weer strak de “overkant” van de richel in de gaten houdt. Af en toe verzitten, poetsen, kwaad bedelroepen, rommelen met de eieren, maar al die activiteiten worden telkens onderbroken door een starre blik naar die overkant. Wat zou ze toch zien?

  3. 23:38-23:45 van nest, de hele tijd opgewonden, “boos” klinkende contactroepen
    23:45 keren en liggen.

    Blijft kwaad roepen. Dat is niet voor H bestemd, ze zal iets anders gezien hebben?

  4. @ Ik heb vannacht een hele tijd naar de OC Pullen zitten kijken, ééntje zat heel lang op de railing van het balkon in de harde wind, zijn/haar broek waaide voluit in de wind, het was als hij/zij dacht zal ik springen, ja of nee ? Was een prachtig gezicht, ik zat echt te genieten! 😀

  5. Hoi Kloek, sorry dat ik geen reactie terug gaf de 30e 23.27. Was ingekakt 🙂

    Ik denk ook dat Heinzle vaker roept verder weg. Met het verkeerslawaai enz.. kunnen we hem dan niet horen. Wel zou je kunnen aannemen aan de reactie van Lotte dat hij van zich laat horen. Wel heb ik de indruk dat de roepsessies kort plots lang werd en daarna snel amper en dan alleen op bepaalde tijden.

  6. 20:13 M minimaal 2x. wrs meer maar overschreeuwd door Lotte en de trein

  7. ’t lijkt wel of Lotte weet dat ze overal in kan bijten, behalve een hommel 🙂

  8. De Uhus zijn buiten de broedtijd al van verre te horen, maar als Lotte in het nest ligt, lijkt ze met haar verenpak dicht voor de mike veel geluiden af te schermen, of ze met haar bedel-/contactroepen te overstemmen. Dan hoor je Heinzl vaak alleen goed als hij van niet al te grote afstand roept.
    Zou dat ook niet van invloed kunnen zijn? ’t Gebeurt regelmatig dat Lotte op Heinzl lijkt te reageren, maar wij hem niet (kunnen) horen.
    Maar misschien zie je per locatie en/of wissel van mannen of vrouwen wel een opbouw (of juist niet) in het aantal roepen door de jaren heen.. ik ben benieuwd!

  9. Hoe dat met de roepen zit, veel of weinig roepen in relatie tot leeftijd, komt allemaal aan bod in mijn artikel. Hierin komen wel een aantal variabelen voor. Want Lotte is inmiddels al de derde Eifelse vrouw, en de Winterswijkse Man de tweede. Heinzl en BeDeL zijn de constante factor in het verhaal.

  10. Verdulleme. Ik heb de rekentabel voor de poll verkeerd ingevuld. Geen idee waar ik met mijn hoofd zat op dat moment. Maarreh…..de poll kan daardoor niet blijven staan en ik zal hem veranderen. Vanavond dus een nieuwe poll.

  11. Restje vannacht:
    Lotte is nog 2x weg geweest, waarbij ze tijdens haar laatste afwezigheid weer leek te hebben gegeten. Geen Heinzl gehoord, geen PO, zou een rest van de 02:43-prooi geweest kunnen zijn.

    Van nest:
    05:48-05:52
    06:40-06:51

    keren:
    04:14 – 05:00 – 05:52 – (06:52 recht leggen en schommelen, niet echt keren)

    roepen:
    04:12-04:21 M 46x
    05:49 V 1x

    nu eerst zelf even eten, tot later weer

  12. Afgelopen nacht zo zitten nadenken wat we konden verzinnen voor morgen…..Dit is wel een hele goeie grap!

Geef een reactie

