Deense oehoewebcam weer online

Onlangs, toen duidelijk werd dat de Deense webcamoehoes hun vertrouwde broedplek weer in gingen nemen, is de live streaming van start gegaan.
De live beelden zijn van een hoge kwaliteit en te volgen (met direct al neus in de boter) via de Dansk Ornitologisk Forening (DOF) Denmark.

De Deense Oehoes broeden in het betreffende gebied tenminste 16 jaren.
Of het hier om hetzelfde broedpaar gaat als die van 2013 is men niet geheel zeker.
In 2013 bracht het webcampaar 3 jongen groot, waarvan 2 succesvol. De gestorven jonge Oehoe diende destijds als voedsel voor de overgebleven 2 nestgenootjes.

Onderstaand een filmpje van 10 maart, waarin beide Oehoes te zien zijn.
Dat wil zeggen….Man Oehoe in vol ornaat, en Vrouw Oehoe die in de uiterste rechter bovenhoek nog net gevangen wordt door de camera.

Veel kijkplezier gewenst

– Henriette –

259 thoughts on “Deense oehoewebcam weer online

  1. 16.20 Ze hoort wat ik niet hoor….ze reageert met beetje tokkelen…..Heinzle geeft aan dat hij er is waarschijnlijk
    “T’s goed ik ben er!”.

  2. Hoi Kloek, geniet van het lekker weertje zou ik zeggen. Ik ben toch de hele middag thuis 🙂

  3. 14.49 Lotte reageert door te tokkelen op…kan Heinzle niet horen.

  4. Goede middag, ik kan kijken van af nu tot 17.30 en vannacht na 01.45 de rest v.d. nacht. Tenzij de pleuris uitbreekt op mijn werk maar dat zal allemaal wel meevallen 🙂
    Lotte ligt rustig te slapen GB

  5. Begane grond, net naast de trap. Mooi plekje maar niet zo veilig. Wel aardig verstopt nog.
    Ik ben hier weg, fijne middag met het mooie weer in Nederland.

  6. Hier zie je de oudste pul zitten op haar nieuwe stek. Erg ruim is het niet!
    Bengal in his new planter

  7. Dank voor de informatie Mila, ik was de 3e gister ook kwijt, zal niet lang meer duren voor die andere 2 ook uit beeld vertrekken.
    Danke Anges, de bel ging hier om 11.10 dus gemist.
    Kijk tot 13.30 uur, daarna ben ik weg.

  8. @ In OC is een dag geleden één van de pullen op de railing van het balkon gesprongen en naar beneden gezeild, hoe het nu met haar of hem gaat weet ik niet, maar nu zitten er dus nog twee pullen op het balkon! Groet Lies.

  9. Zo, ik heb het gehad. Kruip gelijk mijn bed in. ZZZZZZZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzZZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzz………

  10. 2.52 uur: Lotte terug, eieren keren, schommelen en liggen (nog steeds hongerig zo te zien)

  11. Lotte krijst maar ik hoor nog steeds geen Heinzl. (ben wel doof).

    2.48 uur: Lotte weg, bedelroept wat verder weg.

  12. Lotte luistert maar al zet ik het geluid op 2000% ik hoor geen Heinzl.

  13. 1. Ei am Mittwoch gelegt, ja hoor . . .zucht. Hij zal het wel druk hebben met anderen Oehoes.

  14. Ja dat is prima..kun jij nog lekker slapen de verdere nacht. Ben er ong. tot 6.45. Vaak slaapt ze daarna en is Heinzle al wel geweest. Pas goed op jezelf, je hebt er maar een 🙂
    Trustn en geniet ze nog……..

  15. Ja gaat beter maar ben nog snel moe. Zal ik van 23.00 uur tot 1 uur dan doen?

  16. Morgennacht moet ik werken. Als het lukt kan ik na middennacht kijken. Gaat het weer beter met jou??

  17. Ik kan morgen nacht ook, ben jij er dan en van hoe laat tot hoe laat?

  18. Daar ben ik weer, nee werk nog niet. Ben nogal ziek geweest maar begin woensdagnacht met werken. Welterusten Wieland.

  19. 01.24 zit hoog, pluimen lieflijk plat op haar kop. Nog vol verwachting van. (nu lijkt ze op mijn kat)
    01.26 eikeren

  20. ja dat klopt 🙂 ook. vorig jaar ben ik er niet zo bij geweest. Zat veel in Groniningen. Toch is het wel bijzonder dat verschil in gedrag van de Vtjes

  21. Ik weet het Wieland, jij doet dit toch ook al jaren, net als ik. Alleen ik dee het s’nachts.

  22. < <

    Lotte is een onregelmatig eikeerster. Vaak roert ze wat met haar poten of schommelt met haar kont…en dat was het dan. Dee ze twee jaar geleden ook, er kwamen toch mooie kuuks uit dus ze zal het wel weten wat goed is.

  23. 23.23 aarzelend staat ze op en vertrekt
    V 6x + bedelroep (op de richel lijkt het)
    denk, prooioverdracht
    23.28 terug eikeren

  24. 21.11 M 2x ver weg waarop Lotte direct reageert, pluimen vol liefde plat op d’r kop 🙂

  25. oke Henriette, kwam net binnenvallen en kon het niet laten. Macht der gewoonte 🙂

  26. 19.20 vertrek
    M 1x Lotte bedelroepen met volle mond
    19.28 terug bij nest, kijkt nog even over de schouder en
    19.29 op nest
    eikeren

  27. Dacht dat er niemand was en heb ook geteld 🙂 ik had er 5 minder voor Man. Voor vrouw had ik er 1 meer. …V om 18.39 riep 2 x

  28. Lotte riep 1 x begin v.d. roepsessie
    (was vast een vergissing van haar 🙂

Geef een reactie

