Er zit beweging in

De gezenderde Oehoe bubo 2 (losgelaten bij Kerkrade) heeft het Duitse gebied waar hij lange tijd verbleef, achter zich gelaten. Het vloog twee dagen achter elkaar 10 km. Een heel ander beeld dan af en toe een kilometer gaan verzitten.
Na een nacht in Heerlen doorgebracht te hebben op 9 februari is hij doorgevlogen naar het oosten van Geleen waar de Oehoe 7 dagen heeft doorgebracht.
Vanuit Geleen is hij doorgevlogen naar Belgie.
Op 22 februari zit de uil dan bij het plaatsje Rotem, niet ver van de Nederlandse grens.

zenderoehoe bubo2 feb.2014

195 thoughts on “Er zit beweging in

  1. Roept ze nou om eten, Heinzl moet natuurlijk komen kijken…, hij oehoet in ieder geval terug!

  2. Wat geweldig, een borrel op het eerste ei! Sluit me ook graag in de rij voor een gebreide eierwarmer die op mijn hoofd past!

  3. Bestelling: 1 oehoemuts! Uhh voor op mijn hoofd, bedoel er geen persoon mee.

  4. Ch1po, het wordt tijd om de oehoemutsen met ingebreide kuikens te gaan maken πŸ™‚

  5. Onze Lot heeft ons niet teleurgesteld πŸ™‚
    Ik heb altijd op 4 eieren gegokt en weet niet of ik ooit gelijk heb gekregen.
    Meestal waren er minder kuikens maar dat wil niet zeggen dat er geen 4 eieren waren πŸ™‚
    Je kon het juiste aantal eieren nl nooit goed zien bij haar.

  6. ja zou heel goed kunnen als ik Anja en Cenoriva lees, theemutsen houding en geluidjes, daarna liggen. Dat zou betekenen dat ze op haar eerste ei al is gaan broeden. Ze steunt ook op haar vleugels als ze gaat verzitten. Goed teken!! Een bekent plaatje…..heerlijk! Kunnen we de komende week theemutshouding tellen πŸ˜‰ vrijdag, zondag en als het er vier worden dinsdag ………

  7. Hoi hoi, als ik seniriv lees dan is de kans groot dat er een ei is…..mag ik jullie feliciteren!!!! en beschuit met muisjes komt eraan…kopje koffie misschien.

  8. Mooooiii, het eerste ei bij Lotte! Ik gok dit jaar op 4 eieren in de Eifel, 3 duidelijk te zien en 1 heel diep in het nest.

  9. toevallig dat ik het zag, herkende het meteen van 2012… het in zichzelf gekeerd zijn, de persbeweging, de geluidjes… heel mooi πŸ™‚

  10. Wie weet!! Ze was net een beetje de boel aan het op schudden…. πŸ™‚

  11. Goedemorgen! En Lotte al minstens vanaf 7 uur op het nest! Dat ei zal nu toch niet meer zo lang wegblijven…..

  12. @mrs..Tiger zit nog netjes op haar bloembak, maar het geluid is op het moment niet om aan te horen, blijkbaar wat probleempjes met de Speaker of zo, Welterusten voor degene die nog kijkt!

  13. Wieland, ik had er nog nooit problemen mee gehad, maar heb nu mijn hele avond verknoeid om het allemaal weer te kunnen starten, weet ook niet waar het aan ligt, jammer hoor! Ik probeer om nu nog even naar Mrs. Tiger te kijken, maar wordt zo wel een latertje! Tot straks misschien!

  14. Hoi @Lies, ja hoor je komt nu luid en duidelijk over πŸ˜‰
    Soms wil het allemaal niet meewerken is idd erg vervelend.

  15. @ Wieland, ha, ha, je hebt dus met Lotte gesproken? Ik kon vanavond nergens inloggen, ik had na het updaten vanavond grote problemen met de lap, ik weet niet hoe dat kwam, ik had ook geen beeld en geluid bij ‘beleef de lente” maar ook niet bij VDO , nu wel weer , maar kan nog steeds niet inloggen bij VDO, hopelijk lukt het hier nu wel!!

  16. Hoi Majo, Lotte neemt haar tijd.
    Verontrustende berichten bij BDL oehoe. Dacht dat een oehoe een steenmarter wel aankon? Misschien teveel verstoring en nest toch niet veilig genoeg?

  17. Heinzle roept nog, weet niet of Lotte de rat al heeft aangenomen. Hoor geen Lotte

  18. vliegt 22.36 uit nest hoor ze samen op achtergrond. Denk dat het cadeautje is onvangen πŸ˜‰

  19. Hoi hoi ben er weer. Ben even naar de Eifel gereden voor overleg met Lottekind. Ze vertelde dat het ei al aardig drukt en wil gaat voor drie dit jaar. Op voorwaarde dat ze een breed publiek krijgt. Ze heeft er erg veel zin in. Vorig jaar had ze er geen zin in omdat de lekkerste ratten zich hadden afgetraind voor de Olimpische spelen. Ze waren te mager en daar kon ze geen eieren van maken πŸ˜‰ Groet van Heizle

  20. kans is groot dat het pas morgenochtend wordt.
    Ik denk dat we haar eerdaags dagelijks mogen bewonderen πŸ™‚

  21. Ze komt terug. Ik weet het zeker πŸ™‚ Volgens mij is er idd. nog geen ei. Ze ging zo driftig tekeer in haar kuiltje.

  22. Ik kijk nergens meer gek van op bij Lotte. Ze deed vanmiddag iig net of ze aan het keren was.
    Geen idee wanneer ze dat ei gelegd zou moeten hebben.
    Ik hou het vooralsnog op een schijnbeweging πŸ™‚

  23. ze houdt het lang vol vanavond. Als je niet beter wist zou je zeggen dat ze al een ei heeft

  24. Die blik in haar ogen….ze is een muurtje aan het bouwen. Heel herkenbaar.

  25. Bij Mrs.T zijn de kleintjes niet meer zo erg klein….Tenminste eentje speelt fotomodel.

  26. Er klonk een belletje van een ijscowagentje, Lottekind riep om een ijsje met lagoom.

  27. Lottekind is er helemaal klaar voor, ze heeft al 3 steentjes verplaatst.

  28. Ik heb even wat ruimte in de reacties gemaakt…..tot het ei.

  29. Wat leuk, Lotte ligt weer voor de webcam … het wachten is nu op de eitjes πŸ™‚

  30. Lotte ligt erbij of ze aan de RiviΓ¨ra ligt. Dat koppie leunend op de rots. Zij denkt ook….Ik wacht het maar eens rustig allemaal af…Denk jij dat ze een speciale band met Wieland heeft Ch1p?

  31. Mama is weer terug. Het is natuurlijk nog te koud in OC om lang weg te blijven. Lotte zit nog steeds, duttend, prachtig te zijn.;)

  32. Trio T volledig in beeld nu. Mrs. T is de pootjes en de vleugels strekken….Zo lieieieieffff

  33. Hoi Rita, mooi he!. Ze ziet er toch prachtig uit πŸ˜‰
    Ben er vanavond pas weer helaas…..geniet ze!

  34. Een van de kleintjes bij Mrs T komt de wereld eens inkijken. Nog geen pluimpjes maar wel héél schattig!β™₯β™₯β™₯

  35. @Wieland, ik probeer ze allemaal bij te houden, maar dan mis je wel eens dat er een tante binnenkomt ….;))

  36. @ Wieland, ik las je bericht van vanmorgen, ik heb de betreffende stream even opgezocht en bekeken, de rat heeft MRS.Tiger! aan de pullen gevoerd, goed hè! Bekijk de stream van ongeveer 9 uur geleden! Groeten Lies,( ik moet zo afsluiten, moet morgen werken)
    Welterusten voor straks!

  37. Hihih, ik weet het Wieland. Mooi is anders. Ik weet niet hoeveel oehoes ik nu eigenlijk hoor. Ga zo oz doen…oeps!

  38. Ja zeker @kloek! daar gaan we allemaal voor denk ik πŸ˜‰ maar ja dit gekraak hoort er ook bij ha ha….

Geef een reactie

