Een nieuwe etage voor de Lotte shifters

Oehoeroep-teller

190 thoughts on “Een nieuwe etage voor de Lotte shifters

  1. 22.49 Lotte vertrekt
    22.51 terug blijft even voor het nest staan en stapt in het nest, eieren keren en weer liggen

  2. 22.33 Lotte terug, staat voor het nest.buigt zich voorover. mss prooi in de poten
    22.35 Lotte vertrekt weer

  3. bevarrat, muskusrat..allebei groot (scheelt “maar” 20 cm) en dijkvernielers, maar in elk geval een mooi hapje voor Lotte

  4. Van mij mag hij de spreadsheet in als beverrat, met natte staart 🙂 Ik laat Gejo er ook nog even naar kijken.

  5. Ik ga onderhand afknocken. Moet om ong. half vier eruit. Fijne avond nog allemaal en tot schrijvens

  6. denk dat het idd een beverrat is..hij lijkt op de eerste 2 plaatjes veel kleiner, maar de derde is ie weer huge 🙂
    goed geschoten cenoriva!

  7. Ja hoor Henriette. Heb ze even gegoogled. Als ik van dat water geweten had. had ik niet hoeven te twijfelen. Leuk dat we daar zo’n poos mee bezig zijn geweest, want om 21.24 en 21.28 dachten we het al. Lotte houdt ons op een aardige manier bezig. Ik heb het wel zeg binnen 24 uur. Een schoongemaakte duivenpoot en nu dit.Wat brengt mij de nacht?

  8. ha mooi! super Cenoriva!
    zal die 2e, eveneens geen duidelijke foto, hier ook maar neer ztten.. hebben we alles bij elkaar:

  9. Ik denk dat ik er uit ben. Ik ga, gezien de kopvorm, voor de beverrat.
    Ik ontving zojuist van Cenoriva 3 foto’s. Ik zet ze hier neer zo.

  10. Voor een marterachtige was ze veel te dik, tenzij ze net een paar oehoes op had gegeten 🙂

  11. Nou die staart die in een punt uitloopt herken ik wel. Donkere veeg is niet opgevallen, omdat ze helemaal donker grijs was.

  12. ik heb geen donkere veeg over de rug gezien henriette. Op die laatste foto lijkt er wel een donkere streep on de flank te zitten, maar dat kan mss ook door de belichting zo lijken?…ik durf er geen eed op te doen

  13. zijn marterachtigen niet veel slanker? Donkere veeg is me niet opgevallen

  14. Gezien de voetjes denk ik aan een marterachtige. Klopt het dat er een donkere veeg over de rug zat?

  15. De muskusrat heeft een zijdelings afgeplatte staart, de beverrat heeft een cilindervormige staart en loopt uit in een punt …… (lees ik net)

  16. Jullie schreven eieren keren. Nou zat ik eens goed te kijken, maar dat is dus een aanname van jou Wieland. Mss. dat ze dat met haar poten doet, maar dat weten we niet.

  17. stuk uit een nieuwsbericht uit 2005:
    “Waterschap Roer en Overmaas en het Duitse Wasserverband Eifel-Rur gaan de invasie van dijkdoorgravende muskus- en beverratten samen aanpakken.”

  18. de voeten waren als van een rat..een beetje handvormig zegmaar. @Cockie: er loopt een riviertje onderlangs, dus water is er wel.

  19. 21.39 Lotte vertrekt
    21.46 Lotte terug eieren keren en weer liggen

  20. een jong hondje met zo’n dunneer ratte staart? Die staartjes zijn toch altijd behaard?
    Waarom kun je het tegenwoordig niet meer terugg zien Henriette? Werd je te wijs voor Stephan?

  21. Bas ze heeft de prooi meegenomen om in het restaurant op te eten. Haar buikje was vol toen ze terug kwam en haar pootjes leeg

  22. Heb de foto voor me, maar waar is die prooi nu? Nog in depot ergens? Zo ja, waar?:)) Nu jullie worden wel meteen getrakteerd hier!

  23. Ik heb even op dieren in eifel gegoogled. Geen beverratten, wel bruine en zwarte rat.
    Maar Rita beverratten zitten in natte gebieden. Daar is hier toch geen sprake van? Of hoeveel ???? km verder weg wel?

  24. ze komen er wel voor, zowel beverratten als muskusratten..schijnen zelfs bestreden te worden. Gezien het formaar zou ik denken aan de grootste, de beverrat

  25. Ja ik zat ook aan beverrat te denken, maar ja …bergen en beverratten?

  26. Hoi, hoi. Is er iemand met nog een foto, want ik ben razend nieuwsgierig wat dit nu was. Helaas heb ik geen inzage meer in de speciale link. Waarom weet ik niet. Maar dat ding tussen die benen was geen rat. Het was bijna net zo groot als de Oehoe zelf.

  27. ik heb wel hele grote ratten gezien, maar dit zou ook nog wel eens een beverrat kunnen zijn… hij was echt abnormaal groot

  28. Kun je die foto niet even doorsturen naar H hoeft ze niet terug te kijken

  29. Nou ik heb al een paar keer geprobeert zo’n link te bekijken, maar iedere keer staat er iets over verkeerd en type juiste naam in. Dus aan die linken heb ik niet zoveel.

  30. hier is een foto, geen goede kwaliteit, maar de rattenstaart tussen de poten van Lotte is onmiskenbaar. Ook de voetjes heb ik goed gezien en herkende ze als rattenvoeten

  31. Heb H op CH even gevraagd de mail te lezen, want de beelden hier kan ze niet zo heel lang terug kijken

  32. Ja daarom dacht ik in eerste instantie aan rat, maar toen Lotte het beet pakte dacht ik : “Het lijkt wel een vösje”Heb Henriette gevraagd even terug te kijken

  33. 20.57 Lotte terug Kruipt meteen op de eieren
    Zit nog wat na te mekkeren

  34. ha cockie…hij was enorm, maar geen vosje, had een dunne lange staart

  35. 20.21 M komt prooi brengen , vette rat ijkt het. Deze wordt direct in depot recht voor haar gelegd

    20.45 Lotte vertrekt lijkt geen prooi mee te nemen
    20.55 Lotte terug op nest geen prooi

  36. 20.40 M roept 1x

    20.41-20.42 M roept 8x plus opwindingsroepen

    20.41 M brengt grooote rat, prooioverdracht buiten beeld. V neemt rat mee naar het nest.

    20.44 V stapt uit nest met de rat, (laat deze vallen?) en vertrekt

  37. Lotte met prooi weg. Het zou ook wel eens een vosje kunnen zijn geweest.

  38. Hee hoi hoi ja we zijn er weer helemaal goed! sluit mij bij je aan Rita…mag ik ff mijn hond uitlaten :))
    fijn dat jullie er weer zijn!

  39. moooi.. gaan we verder waar we gisteren gebleven zijn, ze ligt er nog net zo bij 🙂

  40. Tekst in venster van uhu-cam. “Zur Zeit gibt es eine Störung.
    Wir arbeiten mit Hochdruck an der Behebung des Problems. Vielen Dank für Ihr Verständniss. ”

    Dat is inieder geval een begin…komt goed 🙂

  41. nog geen Lotte te zien helaas…:(
    wat zou ze nu doen? rustig in de zon, poetsen, eitjes keren kokkelend Heinzel antwoorden….we weten het niet……

  42. Hier zit ik dan met mijn blocnote en pen op mijn schoot. Geen weblog doorspitten of archief nakijken:-(( Ik hou gewoon tijd over.

  43. Verscheidene malen gekeken of er al weer beeld was, maar helaas.. nu maar voorbereiden op nog meer visite.
    @RadioGelderland: hij was weer geweldig..wat een fijne groep mensen

  44. Bas mooie woorden en geheel verdiend voor OWN want zonder hen hadden wij de Oehoe nooit leren kennen en was onze club nooit onstaan. En Gejo mag ons dan soms wel eens mafkezen noemen maar het OZ doen we met liefde en plezier,want ook wij zijn zo benieuwd naar de gedragingen van de Oehoe en dan is het top dat er zo’n geweldige werkgroep is die alles tot in details bijhoudt en ons op de hoogte houdt hoe het er bij staat. Grafieken met de roepen en het voeren enz. En dan niet te vergeten het zenderonderzoek waar we netjes elke 14 dagen konden zien waar K2 zich ongeveer bevond en dan ook nog het goede nieuws delen dat hij al verkering heeft !
    OWN voor jullie een hele bos Oehoe-veren !!!
    Lets Oehoe…

  45. haha Bas, leuk gevonden die foto..maar verder helemaal met je eens!

  46. * OEHOEROEP * WARME DOUCHE VOOR OWN! * OEHOEROEP *

    @Mickey en Koolmees wat ontzettend lief!
    Kennen jullie, en alle anderen het consumentenprogramma Radar waar je een koude of warme douche kunt uitreiken als je ontevreden of juist heel erg tevreden bent over de service die wordt verleend? Graag geef ik de warme douche aan OWN: Scipio, Richard, Henriette, Roelof en Gejo. Vanwege al hun inzet voor de bescherming van de Oehoe in Nederland en het Duits-Nederlands grensgebied. Chapeau voor de wijze waarop jullie de Oehoe presenteren en vertegenwoordigen. Met veel humor en tal van wetenswaardigheden worden we via het weblog en de nieuwsbrief op de hoogte gehouden van de laatste ontwikkelingen op oehoegebied. Voor mij en ik denk ook voor vele anderen, zijn jullie de spil van het oehoe-gebeuren. Mijn complimenten voor het werk dat jullie als werkgroep verrichten ten behoeve van de Oehoe en bedankt dat wij daarvan mogen meegenieten en daar zo bij betrokken worden.
    En om het in oehoestijl te houden, geef ik de WARME DOUCHE symbolisch aan het oehoevrouwtje van Beleef de Lente: http://tinypic.com/r/303b4v8/7

    Bas.

Geef een reactie

