LET’S OEHOE ©

BDL2011

© slogan: H. Edens

0 thoughts on “LET’S OEHOE ©

  1. tot hier geluisterd, geen bijzonderheden.Ik ga naar bed, tot morgen.

  2. gelukkig is nathalie er ook vaak en tegen de eierentijd cockie vast ook wel weer. Komt vast allemaal wel goed.

  3. ja het hakt er zo in als je tot diep in de nacht kijkt. hoop binnenkort ook weer naar mijn werk te kunnen dan zit het er voor mij ook niet meer in

  4. ik denk ook wel dat ze zich weer laat zien,ze is afgelopen nacht ook geweest en zit toch in de buurt.
    Hele nachten opblijven kan ik doordeweeks sowieso niet, moet ook nog werken..

  5. ik verwacht Lotte vannacht weer..wat denk jij? .wil er nu nog niet voor opblijven. als ze haar eerste ei heeft gelegd en gaat zitten.

  6. oke..ben eens in de Eifel geweest, prachtig bossen en jagers, maarja ik was op vissenjacht en hebben ze nog opgegeten ook nog

  7. ha wieland, ze waren een duetje-op-afstand aan het weggeven 🙂 Lotte ging nog even vrolijk door toen M al was gaan shoppen..

  8. OEHOE roept:
    18.14 M 1x
    18.19-18.31 M 45x ver weg (minimaal, veel verkeer)
    18.21-18.35 V 47x (dichterbij)

    18.39-18.44 M 19x
    18.40-18.55 V 78x

    18.51 M 2x

  9. Rite volgens mij is het Lotte, 18.22 tot 18.35 Lotte ong. 60 x beetje koerende overslaande roep

  10. OEHOE roept ver weg:
    17.44 M 5x
    17.46 M 1x
    mogelijk meer, maar werd overstemd door treinen en verkeer

  11. Lotte en Heinzl om 4.56 samen in nestholte. M om 4.57 weg, Lotte bleef

  12. je krijgt dan de behoefte in te grijpen, althans zo voelde dat bij mij. Maar dat is weer ingrijpen in de wilde natuur door mensen dat niet altijd bevordelijk is voor de soort natuurlijk. ja ik hoop dat de cam. wordt vastgezet tegen die tijd….ik kruip zo langzamerhand onder de lakens, komende tijd zal het wel vaker laat worden.

  13. vanaf dat moment -het wegblijven van M- ben ik Lotte gaan volgen idd.
    Als we die aanvoer van prooien goed willen volgen mag de cam eerst wel vast gezet worden

  14. ja vorig jaar was ze inddd later…M was toen lang niet zo zorgzaam als bij BDL…ze zat zelfs een aantal dagen zonder eten, ook toen de pullen er al waren..we waren bang dat ze zouden verhongeren…maar op wonderbaarlijke wijze haalde ze telkens weer voedsel achter de rotsen vandaan. Het is dan ook goed kijken naar de aanvoer van prooien bij Lotte

  15. oke snap het…ja veel luchtverkeer..dat was straks ook lastig met het goed te kunnen turven…ik luister af en toe naar M bij BDL…geweldig geluid

  16. Ik hoorde dat Lotte vorig jaar ook een hele tijd later dan Bedel met eieren begon. Komt vast nog wel goed

  17. oke kijk ook regelmatig….luister vooral naar M als hij roept…prachtig geluid een feest om weer te horen

  18. afgelopen dagen leek Lotte toch echt zover met haar glockende geluidjes samen met Hanzel…er zit nu wel weer een lange periode tussen…we hebben natuurlijk niet het hele ritueel vooraf van BDL kunnen wolgen

  19. waar zit jij in godsnaam? vliegveld? hier is het buiten Pauw en Witteman doodstil, heldere hemel en koud in het Oosten van het land. overigens een kleine 25 km van BDL 🙂

  20. ha wieland, ik was al bang dat je door het putje was gespoeld 🙂
    Alles onder controle hoor; behalve een paar Japanse, een Britse en EVA-air Boeings 777 plus wat golfstaat-Airbussen, niks langs zien vliegen…

  21. mijn comp. haperde wat, lees nu pas de berichten Rita :-((
    wel gekeken hoor en tot dusver geen bijzonderheden…..

  22. 18.22-18.25 ook nog 22x roepen, vooraf gegaan door een oehoehoe. Ik vond het al vreemd dat ik er meer had, maar nu klopt m’n plaatje weer 🙂

  23. OEHOE roept:
    18.05-18.14: M 52x, waarvan de laatste 7 vrij dichtbij. Even pauze, dan om
    18.15: M 4x

  24. OEHOE roept:
    17.42-17.46 M 19x (ver weg)
    17.47-15.54 M 27X (klein beetje dichterbij)

  25. OEHOE roept ver weg:
    16.47 M 6x (minimaal, zet net het geluid aan en hoor roepen. Kan dus al langer geroepen hebben.)

  26. Ik zie geen ei wieland, wel een wit vlekje o.i.d. op de steen…
    Goedemiddag overigens

  27. Lotte van 4 tot 6 niet op het nest geweest, ook bij A3ana’s shift niet.
    Geluid heb ik bij Lotte uitgezet, ivm verwarring bij Bedel

  28. Ik moet nu toch ook echt iets aan de nachtrust gaan doen..
    Tot hier geen bijzonderheden, welterusten.

  29. ja en een beetje onrustig, hoewel het straks met kuuks wel weer erg leuk is ben ik met je eens. maar het is nu zo spannend bij de leg van

  30. ja wieland, dit is alleen leuk als de kuuks straks aan de wandel gaan. Nu het het nogal lastig voor oz.

  31. vorig jaar hebben we wat zitten mopperen dat we de richel niet voldoende in beeld kregen, maar dit is volgens mij weer wat te enthousiast

  32. 20.13 – 20.18 23 keer roepen op afstand (dit is duidelijker geschreven)

  33. 18:12 – 18:30 M roept 17x, met tussendoor oorverdovende stiltes.
    Nest nog steeds leeg.
    *en ik ben weg.

  34. 17.57 uur 3 roepen, toen minuut niks dan 33 roepen tot 18.04 weer een minuut niks

    18.05 uur – 18.08 15 roepen

    18.10 uur – 18.12 uur 7 roepen

  35. 18.17 uur – 18.19 uur 9 roepen
    nu nog heel ver weg te horen te ver om te tellen

  36. Van vannacht: 02-03-2011

    2.00 uur Heinz
    2.05 uur Lotte, jaagt Heinz weg
    2.52 roept
    2.56 cam draait weg
    3.19 Lotte vliegt weg
    3.29 terug en klokt
    3.40 staan
    4.08 weer staan
    4.11 cam weg
    4.17 cam terug en ze staat nog
    4.35 cam weg
    4.47 cam terug maar Lotte weg
    5.05 cam weg

  37. Tot hier geen roepen meer gehoord. Het geluid kraakt en valt soms weg bij het draaien van de camera.
    Ik moet weg, hoop dat iemand anders straks het “grote concert” wil tellen.

  38. OEHOE eifel roept:
    15.32 M 3x Bij nader inzien de vorige ook M.

  39. OEHOE eifel roept:
    14.56-14.57 5x “oeh”, ik dacht V maar ben niet zeker.

  40. 3.55 M roept 9 keer, Lotte bedelroept terug als antwoord tot 3.57

  41. 3.53 beeld weer terug, Lotte zit in kuiltje, draait onrustig rondje…achterwerk richting cam, als nu een ei komt, kunnen we het zien, hihi

  42. 3.51 Lotte klokt, roept, beeld staat jammer genoeg op richel

  43. 3.31 V roept 1 x, en kijkt onder zich, zit druk te schrapen met poten, en blijft onder zich frunniken,

  44. Lotte nog steeds op het nest, is achteraan in de kuil gaan zitten
    3.29 klokkende geluidjes zacht. Zou ei on the way zijn ?

  45. Ik ben weg, Lotte slaapt lekker door op het nest. Mick en Bas op oz BDL nemen het over.
    Welterusten allemaal.

  46. OEHOE roept:
    01.16-01.19 V 29x zacht, weer met klokkende geluidjes erdoor. Nog op het nest.

  47. OEHOE roept:
    Lotte is niet van het nest geweest en roept zachtjes:
    00.47-00.52 49x

    E.e.a. doorspekt met klokkende, piepende en krakende geluidjes.
    Ook nu nog steeds op het nest.

  48. Ik schakel net in en tref Lotte klokkend op nest. Weet niet of ze daar heeft gezeten vanaf 00:29

  49. en niet kwart voor, maar kwart over 12. Gaat lekker zo..
    Lotte nog steeds op het nest.

  50. oeps, een paar nullen teveel bij kwart voor 12… 00.15 uur dus 😛

  51. OEHOE eifel:
    0.015 V klokkend op het nest, gevolgd door
    00.015-00.19 V 46x roepen

  52. OEHOE eifel roept:
    23.52-00.05 M 67x
    om 00.05 V 4x

    Laatste paar roepen van M en de roepen van V waren kort achter elkaar, klonken als een begroeting.

  53. OEHOE eifel roept:
    23.27-23.35 M 43x dichtbij de microfoon
    23.36-23.46 M 70x iets verder weg
    23.36-23.38 antwoord V 12x van heel ver weg.

  54. Van kwart voor 5 tot nu onafgebroken geluisterd, het is bij deze 24 roepen gebleven. Wat een verschil met de voorgaande dagen..

  55. OEHOE eifel roept:
    18.04 – 18.09 M 24x (minimaal, geluid viel 2x enkele seconden uit)

  56. Dat ziet er weer goed uit Henriette. Ik vind je wat dit betreft een kunstenaar.
    🙂

  57. Oehoe Eifel 07.03 M op nest klokken
    van 07.04 tot 07.06 roepen 7 x
    07.09 klein sprongetje, kop net buiten beeld
    07.09.48 weg

  58. Nog een paar uurtjes!!!!! Vol verwachting klopt het Oehoehart. Tot straks allemaal, we gaan er weer iets moois van maken en zullen de hoofdpersonen van de komende maanden weer op z’n oehoes volgen. Let’s Oehoe!!!!!!! Jippie!!!!

Geef een reactie

