Doen ze het….of doen ze het niet ?

Regie: Ujo

0 thoughts on “Doen ze het….of doen ze het niet ?

  1. Ha Jo,
    Dit zijn wilde oehoes. Een aantal maanden geleden heb ik de plek bezocht waar ze verblijven in Duitsland. Ik moet er wel bij zeggen dat deze jonge pullen mensen gewend zijn omdat het gebied waar ze zitten veel aanloop heeft. En naar alle waarschijnlijkheid hebben ze het niet-mensenschuw zijn ook een beetje van hun moeder afgekeken. Deze moeder-oehoe is op vroege leeftijd 3 maanden opgevangen geweest vanwege een slechte gezondheidstoestand. Hierdoor zal ze hoogstwaarschijnlijk haar schuwheid, tot bepaalde hoogte, verloren hebben. Maar als mensen al te dichtbij komen zal ze het niet nalaten om een schijn-aanval uit te voeren. Er wordt ook van een redelijke afstand gefilmd.

  2. Van de week zag ik die foto staan. Nu kan ik hem niet meer terugvinden. Hoe kom ik er ook alweer ?

  3. Doft marking kan ik als niet Zweed nog wel begrijpen. Ik ben nog steeds heel benieuwd wat hij ermee bedoelde.

  4. Kalle heeft een foto neergezet van de bergwand en daarop gemarkeerd waar de “berguvs” vaak zitten.

  5. @Henriette, nee, ik zal Kalle weer eens een mail sturen. Misschien heb ik hem, dankzij Googel translate, wel een hele gekke vraag gesteld.

    “du menar doft märkning” is toch een normale vraag hoop ik ☺

  6. @Marian….weet je al wat meer over die “marke” van de Zweedse Oehoe waar Kalle naar vroeg ?

  7. Er zit wel wat in. Oehoes hebben op sommige momenten iets katachtigs over zich. En ik denk dat deze 2 helden op sokken zichzelf onder de struiken verstoppen als er een kat al blazende en grommende voor ze zou staan.

  8. Oeps, spannend. Ben wel blij dat ze het (voor zover wij het kunnen zien) niet gedaan hebben. Toevallig vanmiddag nog een jonge egel van de weg geplukt en terug in het weiland gezet in de hoop dat die daar nog even, en liever nog langer, verder kan leven.

  9. Ik vind het toch steeds maar jammer dat we ze met katten gaan vergelijken.
    Katten zijn gewoon een lekkere snack voor ze……….dus als die egel een kat was geweest had die zeker het leven gelaten.

  10. Tjonge, jonge, jonge….. je zult dit toch allemaal van zo dichtbij mogen meemaken en filmen. Nou Luc Enting ……(natuurfilmer in NL) daar lik je toch je vingers bij af of niet ?
    Overigens deden de oehoes dat niet (klauwen aflikken) en lieten het egeltje lopen. Ik vermoed dat ze genoeg te eten hebben gehad. Normaal zouden ze het diertje toch wel te grazen hebben genomen.

  11. Ik moest weer heel erg denken aan katten. En zoals ze dan samen bezig zijn…
    Onder toeziend oog van Uhuline en Arnie natuurlijk.

  12. Het is een koddig gezicht hoe ze onder de struiken loeren naar de egel. Je zou toch verwachten dat ze hem aan het spies zouden rijgen. Maar misschien hadden ze geen trek of is dit hun eerste levende egel. Tenzij egeltje alsnog het leven gelaten heeft maar Ujo het niet heeft willen broadcasten om mensen te ontzien 😉

Geef een reactie

