Oehoe weblog winnaar blogvoornemen 2009

Een complete en mooie verrassing toen ik zojuist de voorpagina van weblog bezocht.

Begin december 2008 deed het weblogteam een oproep met de vraag:
"Wat is jouw goede blogvoornemen:
Nog even en dan breekt het nieuwe jaar aan. Web-log.nl is benieuwd naar jouw goede blogvoornemen voor het komende jaar. Ben je van plan om meer te gaan bloggen? Een boek van je weblog te bestellen? Zelfgemaakte video’s te plaatsen? Of heb jij heel andere goede blogvoornemens? Vertel het ons."

Mijn goede blogvoornemen luidde:

"Ik wil het aantal bezoekers van mijn weblog verdubbelen. Op naar de 4000 en meer per maand. En dit alles voor een goed doel…..de bescherming en verspreiding van de oehoe (Neerlands grootste en meest indrukwekkende uil) in Nederland. En als de mogelijkheid geboden wordt een boek van het weblog te bestellen denk ik dat er best wel een aantal gegadigden zullen zijn die dit willen. Ik kijk daar in ieder geval naar uit.
Moge het aantal oehoes in Nederland net zo groeien, als het aantal nieuwe bloggers voor 2009. Hoe meer zielen/uilen, hoe meer vreugd. "

En daarmee viel ons weblog in de prijzen.

Bedankt weblog team !!!!

– Henriette –

Weblogvoornemen

Op de foto: de moeder van Jo.
Foto: P. Voskamp

0 thoughts on “Oehoe weblog winnaar blogvoornemen 2009

  1. Een voornemen dat in de prijzen valt. Moet je een goed gevoel geven Henriette. Gefeliciteerd hier mee. Dit moet ook weer een stimulans zijn om hier met plezier aan te werken.

  2. Wow, gefeliciteerd!
    Voor mij geen glas champagne, daar word ik zelf altijd een beetje (j)oehoe van. Drink die van mij er maar bij!
    Cheers!

    Groetjes,
    Lillylauma

  3. Dat is nog eens leuk zeg!
    Gefeliciteerd, ik ben zo vrij geweest ween glas champagne te nemen Henriette.
    Ik ben toch al zo opgewonden want wij horen hier tegenwoordig elke nacht een uil.

  4. er staat er dan 1 met een ring om de r. poot en de ande komt aanvliegen

  5. Nog maar net januari en de oehoe komt alweer vaker in het nest. keurig volgens de theorie.
    Die vos is mi. geen probleem. De oehoe zal hem niet meer tolereren als er eieren/jongen zijn.

  6. @Lottefan……2 lullige? Hahahaha.
    En die vos….Ik denk dat de ohoes buiten het zicht van de camera ook weleens een bezoekje gebracht hebben en wat restjes hebben laten liggen waar de vos steeds op afkomt.

  7. Ja…ik zat net weer even te kijken en denk ook een ring rechts te zien.

    Op 3 januari ook een oehoe.

  8. Gejo….2 januari was het eerste oehoe bezoek. Maar er kunnen nog steeds foto’s bijgezet worden in het archief.

  9. Ja…om 7.54 uur landde er gisteren een oehoe in de nestholte.
    Het eerste bezoekje in januari ?

  10. Wat is Reintje mooi.
    Als alle foto´s, die gemaakt zijn met de motiondetector er nu op staan,is er niet veel bezoek van een Oehoe geweest.

  11. En kijk eens bij 30 december. Daar zijn nog veel meer foto’s van de vos in het archief bijgezet.

  12. Ik heb het archief nog eens doorgesnuffeld en zie dat de vos de 20e december ook heeft gesnuffeld. Het egeljasje dat er al die tijd al lag (vanaf oktober) heeft de vos in zijn bek gehad en verplaatst naar het midden. Op 1 foto zie je dat hij hem beet heeft.

  13. De prijs is eigenlijk bijzaak. De hoofdprijs is bekendheid voor de oehoe.

    Maar wat een prachtig shot weer van de vos. Hij komt wel erg regelmatig nu eigenlijk.
    In de foto van 07.54 zie ik een oehoe met de vleugels wijd.

  14. Gefeliciteerd maar wat is de prijs? Waar moet ik dan aan denken?
    Op 5 januari 7.54 uur herken ik geen Oehoe, dacht meer aan een viervoeter. Op de foto van 10.40 uur heel duidelijk een prachtige vos te zien.

  15. henriette ook van mij gefeliciteerd met je prijs .en dat we er nog maar heeeeeeel lang van kunnen en mogen genieten.

  16. Ik heb geprobeerd je het volgende te sturen, maar het kwam als onbestelbaar terug. Daarom het maar even hier posten:

    Natuurlijk mag dat Henriette, al mijn foto’s die ik op het web zet mogen
    gebruikt worden, maar graag met bronvermelding ©gerdaYD.
    En als je de uilenballon wil plaatsen kan je er best eentje uit het album
    nemen, daar staat geen schaduwtje achter zoals op mijn blog zelf en kan je
    het aanpassen aan je eigen webstek.
    Veel succes met je wel heel erg origineel en mooi ogend site!
    Groetjes,
    gerdaYD

  17. Gefeliciteerd Henriette, wat een fijne en verdiende prijs !

    Overigens, het spreukje met de gedachte hebben we ook in het Duits, maar we zeggen “twee lullige een gedachte” (zwei Doofe ein Gedanke) 🙂

  18. Gefeliciteerd, en wat een mooie uil toch he,
    word tij d dat ik er een in het wild zie.
    nu het winter is zie ik ze elke dag bij de uilen tuin in hun kooi, en dat heb ik nu wel vaak genoeg gezien.

  19. dat is een mooie instelling henriette,
    dara toost ik op.

    “proost”

    gelukkig nieuwjaar

    op de oehoe’s

    xxx
    klaproos

  20. Na alle champie van de afgelopen week, drink ik toch nog een glas op je succes! Van harte gefeliciteerd! Erg verdiend.

  21. Klopt Gejo, 14 december is bij mij een bedrag afgeschreven.Het gaat mij er echt niet om dat mijn naam en gift ergens komen te staan, maar nou ja zie boven.

  22. Nou Henriette, ik vind dat we best snel reageren zo. Wat zeggen ze ook alweer…..twee zielen 1 gedachte 😉

  23. Ik denk dat ze er nog niet aan toe zijn gekomen Truus. Maar ik houdt het voor je in de gaten. Je zou in ieder geval in een reactie op “mijn vogelactie” iets neer kunnen zetten. Dat helpt ze vast eraan herinneren dat er nog iets “overgeheveld” moet worden. Als de teller niet stijgt neem ik even contact met ze op.

  24. Hallo Truus. Lees ik het goed dat jij dus een bedrag hebt gedoneerd, maar het is niet opgeteld bij het bestaande bedrag ?
    Ik zal VBN eens even mailen.

  25. Gefeliciteerd! Wie weet, ik geef i.i.g. regelmatig dit adres door.
    Wat wel leuk zou zijn is als Vogelbescherming de stand van de donatie een beetje up to dat houdt. Ik hoef en wil ook echt niet met naam en bedrag op de site, maar het werk wel stimulerend als je het bedrag ziet groeien.

  26. Ook van mij gefeliciteerd en dat je wens maar mag uit komen! wat een mooie oehoe is de moeder van Jo.

Geef een reactie

