Een persoonlijk dankwoord voor jullie…….van Stefan

Lotte sagt auf Wiedersehen. Die EGE Danke!

Seit März 2008 waren Uhus in der Eifel auf Sendung. Der deutsche Fernsehsender SWR und die EGE hatten die Ãœbertragung des Geschehens an einem Uhubrutplatz via Webcam ermöglicht. Uhuweibchen "Lotte" und ihr Partner haben es für dieses Jahr geschafft. Die Kindheit der drei Uhujungen ist zu Ende. Die Ãœbertragungen fanden ein bemerkenswert großes Interesse. Mehr als 132.000 Besuche registrierte der SWR. Zugeschaut und mit dem Geschick der Uhufamilie gebangt haben auch viele Menschen im Königreich der Niederlande. Die Sorge scheint geholfen zu haben. Alles verlief gut. Wir von der EGE werden in der nächsten Zeit die hunderte Stunden umfassenden Webcam-Aufzeichnungen auswerten und vermutlich viel Neues über Uhus erfahren. Die drei jungen Uhus sind zu Forschungszwecken beringt worden. Vielleicht wird die EGE ihnen – hoffentlich nicht als Unfallopfer – in den nächsten Jahren einmal begegnen. Es bleibt zu wünschen, dass die Stromkonzerne (wie es in Deutschland von ihnen gesetzlich verlangt ist) endlich gefährliche Mittelspannungsmasten entschärfen, nicht noch mehr Windenergieanlagen und Straßen in Uhulebensräume vordringen und Steinbruchbetreiber Rücksicht nehmen auf brütende Uhus. Bei den treuen Zuschauern aus den Niederlanden möchte ich mich herzlich bedanken. Im nächsten Jahr gibt es vielleicht ein Wiedersehen mit "Lotte". Jedenfalls soll auch 2009 das Geschehen am Brutplatz via Webcam übertragen werden. Es lebe "Lotte" und die niederländisch-deutsche Freundschaft!

Ihr Stefan Brücher  Stefan2

0 thoughts on “Een persoonlijk dankwoord voor jullie…….van Stefan

  1. hoi henriette en wie er nog meer zijn ja ik ben weer terug van vak en ook al weer aan het werk ja zo gaat dat he aan alle leuke dingen komt een eind ahaha maar we hebben 21/2 week heel mooi weer gehad en dus veel kunnen varen heerlijk was dat.maar henriette ik weet ook niet presies wat of stephan schrijft dus als je je als vertaler op geeft hou ik me ook aan bevolen hihih.

  2. ook heb ik in de schemer geluiden van vogels op genomen, ik denk van een uil maar weet niet zeker. is moeilijk te bepalen welk dier welk geluid maakt
    kan niet op computer zetten staan op gsm

  3. ik heb vekantie van mijn werk gehad, en ik wil dan wat anders doen voor de afwisseling dus, dan ga ik maar 1 week ergens anders werken. vandaar “vakantie”.
    buizerd en valken gezien reeen en sporen van vossen.
    veiling ben ik niet geweest.

  4. Gewerkt in je vakantie? Ben je met een groep op vakantie geweest dan?
    En welke roofvogels heb je gezien.?
    Ben je ook nog op de kippenveiling in Barneveld geweest? Dat is leuk om eens te bezoeken. Ik kom er ook graag af en toe.

  5. heel hard gewerkt maar ja je doet het voor je plezier. en bedankt dat je wilt vertalen henriette

  6. Ha Maarten
    Hoe was je vakantie?
    En dat vertalen doe ik wel voor je. Ik stuur het je toe.

  7. hallo allemaal ik weer thuis , allemaal!!!!! er is bijna niemand meer hier.
    eh gejo of henriette er zijn mensen die geen duits kunnen zoals ik ,kan dat vertaald worden ..

  8. Ich mochte mir bei dir bedanken, Stefan. Du hasst es moglich gemacht das wir uns Lotte an konnte schauen.
    Und ich sehe aus nach die Bildern von Lotte in 2009.

  9. hoi zou de cam nu echt uit zijn bij het oehoenest ???of een storing en komt het van de week weer terug???afwachten we zullen het blijfen volgen en nu ook maaar wachten tot het okt gaat worden ik ben nog steeds erg benieuwd daar na hahah

Geef een reactie

